Dołącz do czytelników
Brak wyników

PROJEKTY

2 października 2020

NR 4 (Wrzesień 2020)

Systematyczne doskonalenie infrastruktury. Jak CCC w kilku krokach podniosło efektywność w centrum dystrybucyjnym?

35

Dynamiczny rozwój i ciągle rosnąca liczba zamówień online spowodowały potrzebę wielu zmian w infrastrukturze logistycznej firmy CCC. W ubiegłym roku zakończona została rozbudowa centrum dystrybucyjnego firmy w Polkowicach o dodatkowe 18 500 m² magazynu wysokiego składowania, uruchomione zostały nowe systemy ERP i WMS, wewnętrzny transport zasilono dwudziestoma wózkami systemowymi, które w ostatnich tygodniach zyskały system automatycznego sterowania.

CCC S.A. jest największym producentem obuwia i najszybciej rosnącą spółką obuwniczą w Europie. W roku 2012 firma rozpoczęła intensywną ekspansję zagraniczną, szybko zostając największą detaliczną spółką obuwniczą w Europie Środkowej. Grupa CCC zatrudnia ponad 15 000 pracowników i rocznie sprzedaje ponad 50 mln par obuwia. Produkty CCC dostępne są w 29 krajach. Grupa CCC poprzez swoją spółkę zależną eobuwie.pl jest również liderem e-commerce na rynku obuwia w Europie Środkowo-Wschodniej.
Zlokalizowane w Polkowicach centrum dystrybucyjne składa się z pięciu różnych, skomunikowanych ze sobą obiektów. To łącznie 110 000 m² powierzchni. – Magazyn wysokiego składowania, czyli jeden z obiektów centrum dystrybucyjnego, obejmuje 111 000 miejsc paletowych. Dodatkowo firma dysponuje w pełni zautomatyzowanym magazynem o pojemności pięciu milionów par obuwia. Przy takiej skali przedsięwzięcia nie ma miejsca na pomyłki – komentuje Julita Barnowska, dyrektor ds. logistyki CCC.

POLECAMY

Systemowe spięcie

Dokładnie 1,5 roku temu CCC rozpoczęło pracę z nowymi systemami – ERP Oracle wdrożonym przez firmę Accenture i WMS-em dostarczonym przez PSI Polska. – 7 stycznia 2019 r. to data, która zapadła mi w pamięć. To dzień, kiedy nie tylko uruchomiliśmy nasz system centralny i nowy system WMS. To data, która w zakresie cyfryzacji dla całej firmy stanowi krok milowy.  Dla poprawnego wdrożenia wszystkich systemów opracowaliśmy 4000 scenariuszy, które pozwoliły nam realizować wszystkie potrzebne procesy. W dniu uruchomienia systemy skomunikowały się ze sobą bez większych problemów. Podobnie rzecz się miała na linii WMS i naszej automatyki magazynowej dostarczonej przez TGW i Vanderlande – wspomina Julita Barnowska. Co przesądziło o wyborze PSIwms? 
– Do wyboru systemu WMS od PSI przekonały nas jego funkcjonalności oraz fakt, że firma z jednej strony jest już na tyle duża, żeby zapewnić nam odpowiedni serwis, a z drugiej strony na tyle elastyczna, że w przypadku potrzebnej szybkiej zmiany w systemie po drugiej stronie będziemy mieli człowieka – programistę z podejściem inżynieryjnym – dodaje Julita Barnowska.
 

Systemowe do systemu

W ubiegłym roku Jungheinrich na zlecenie CCC dostarczył do nowej części centrum dystrybucyjnego system regałowy wysokiego składowania w standardzie e...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy