W niniejszym artykule zajmujemy się przede wszystkim etapem realizacji inwestycji, nie możemy jednak zapominać o tym, co dzieje się wcześniej, czyli o projektowaniu. Zachęcamy do stosowania zasady „Form follows function” – czyli wyjścia od potrzeb i spełnienia wymogów funkcjonalnych, których następstwem jest wielkość i forma budynku. Dopiero jak zidentyfikujemy nasze potrzeby w formie pojemności pojedynczych stref magazynowych, sposobu i skali wewnętrznego transportu towaru, modeli kompletacji oraz przyjęcia i wysyłek towaru, otrzymamy odpowiedź na pytanie, w jakiej bryle umieścić potrzebne rozwiązania logistyczne. Mówimy o podejściu built to suit, czyli o rozwiązaniu technicznym i budynku szytym na miarę.
Następnie nadchodzi czas, gdy decydujemy się na rozpoczęcie inwestycji. Po wyborze wykonawców rozwiązania opracowane na etapie projektowania należy ze sobą zintegrować w ramach projektów...
Strategiczna organizacja podziału zadań. Jak rozdzielić zadania w projekcie realizacji inwestycji nowego obiektu logistycznego?
W ostatniej dekadzie sektor logistyki w Polsce przeżywa boom. Wraz z rozwojem gospodarki rośnie zapotrzebowanie na infrastrukturę logistyczną. Powstają nowe magazyny i centra dystrybucyjne wzdłuż polskich autostrad, w ich punktach węzłowych oraz na obszarach o dużej koncentracji przemysłu lub o dużej liczbie mieszkańców – odbiorców wytwarzanych dóbr. Przy rozwoju produkcji i sprzedaży inwestycje w logistykę stają się koniecznością. W jaki sposób taką inwestycję zrealizować, aby osiągnąć optymalne wyniki oraz aby duża inwestycja nie zagroziła finansowej sytuacji firmy? Przybliżamy najczęstsze modele organizacyjne takiego rodzaju przedsięwzięć.
Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto
Zaloguj się