Strategiczna organizacja podziału zadań. Jak rozdzielić zadania w projekcie realizacji inwestycji nowego obiektu logistycznego?

PROJEKTY

W ostatniej dekadzie sektor logistyki w Polsce przeżywa boom. Wraz z rozwojem gospodarki rośnie zapotrzebowanie na infrastrukturę logistyczną. Powstają nowe magazyny i centra dystrybucyjne wzdłuż polskich autostrad, w ich punktach węzłowych oraz na obszarach o dużej koncentracji przemysłu lub o dużej liczbie mieszkańców – odbiorców wytwarzanych dóbr. Przy rozwoju produkcji i sprzedaży inwestycje w logistykę stają się koniecznością. W jaki sposób taką inwestycję zrealizować, aby osiągnąć optymalne wyniki oraz aby duża inwestycja nie zagroziła finansowej sytuacji firmy? Przybliżamy najczęstsze modele organizacyjne takiego rodzaju przedsięwzięć.

W niniejszym artykule zajmujemy się przede wszystkim etapem realizacji inwestycji, nie możemy jednak zapominać o tym, co dzieje się wcześniej, czyli o projektowaniu. Zachęcamy do stosowania zasady „Form follows function” – czyli wyjścia od potrzeb i spełnienia wymogów funkcjonalnych, których następstwem jest wielkość i forma budynku. Dopiero jak zidentyfikujemy nasze potrzeby w formie pojemności pojedynczych stref magazynowych, sposobu i skali wewnętrznego transportu towaru, modeli kompletacji oraz przyjęcia i wysyłek towaru, otrzymamy odpowiedź na pytanie, w jakiej bryle umieścić potrzebne rozwiązania logistyczne. Mówimy o podejściu built to suit, czyli o rozwiązaniu technicznym i budynku szytym na miarę. 
Następnie nadchodzi czas, gdy decydujemy się na rozpoczęcie inwestycji. Po wyborze wykonawców rozwiązania opracowane na etapie projektowania należy ze sobą zintegrować w ramach projektów...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy