Dołącz do czytelników
Brak wyników

INWESTYCJE

12 lutego 2020

ROZWÓJ W KIERUNKU SMART PORT GDYNIA

0 420
Systematyczny wzrost przepływu ładunków w korytarzu sieci transportowej TEN-T, przechodzącym przez Port Gdynia, powoduje wzrost ruchu drogowego samochodów ciężarowych na terenie portu i w obszarach z nim sąsiadujących. Zapewnienie płynnego dostępu drogowego do Portu Gdynia oraz terminowość dostarczania i odwozu ładunków są niezbędne dla dalszego rozwoju portu. Nad tym wyzwaniem Port Gdynia współpracuje m.in. z ekspertami z Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.

Prognozy wzrostu obrotu towarowego w Porcie Gdynia wskazują na prawie dwukrotny wzrost przeładunku towarów w perspektywie najbliższych 10 lat. Zapewnienie płynnego dostępu drogowego do Portu Gdynia oraz terminowość dostarczania i odwozu ładunków jest warunkiem aktywnego uczestnictwa Portu w obsłudze ładunków w korytarzu sieci transportowej TEN-T Morze Bałtyckie – Morze Adriatyckie i w globalnych łańcuchach dostaw (Azja - Europa i Ameryka, Europa Środkowa i Wschodnia – Europa Zachodnia i Skandynawia).

POLECAMY

Już obecnie ruch drogowy w Porcie Gdynia osiąga okresowo stan nasycenia w istniejącej sieci dróg. W perspektywie dalszego rozwoju obrotu towarowego kluczowe są działania niwelujące powstawanie kolejek samochodów ciężarowych przed wjazdami na terminale i na drogach dojazdowych w Mieście Gdynia. Inteligentne zarządzanie ciężarowym transportem drogowym, zgodnie z potrzebami przeładunkowych terminali w porcie, wpłynie pozytywnie na efektywność i wydajność pracy terminali,  eliminację kolejek na drogach dojazdowych oraz skrócenie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy