Dołącz do czytelników
Brak wyników

ZARZĄDZANIE

6 lutego 2020

Prezentacja wyników raportu EFL - „CSR w MŚP. Pod lupą”

40
Wnioski wynikające z raportu to przede wszystkim fakt, że polskie firmy z sektora MŚP, które chcą angażować się w działania CSR, z jednej strony obawiają się barier, z drugiej widzą wymierne korzyści z ich realizacji. Na szczycie trudności, jakie napotykają to brak wiedzy (71 proc.), środków finansowych (69 proc.) i czasu (50 proc.). Zaś tym, co zachęca przedsiębiorców do podejmowania aktywności CSR, są poprawa lub budowanie ciepłego wizerunku firmy (73 proc.) oraz zwiększanie rozpoznawalności marki (72 proc.). Natomiast najistotniejszym ułatwieniem, które mogłoby dodatkowo skłonić do podjęcia działań CSR, dla ponad połowy firm byłoby pozyskanie zewnętrznego finansowania (57 proc.).

Firmy z sektora MŚP oddziałują na otoczenie w mniejszym stopniu, niż by mogły. Nie zawsze mają na to fundusze, brakuje im też fundamentalnej wiedzy o CSR. Wyraźnie potrzebują wsparcia – zarówno finansowego jak i wiedzy o CSR, know how podmiotów z innych segmentów rynku, innych krajów, ale i z własnego podwórka: doświadczeń większych firm w przestrzeni lokalnej. Takich jak nasza. Dlatego w ramach naszego najświeższego projektu CSR – Klubu Młodego Przedsiębiorcy, z jednej strony chcemy wesprzeć młode osoby w wejściu na rynek pracy, z drugiej mniejsze firmy, które do tej pory nie miały do czynienia z działaniami odpowiedzialnościowymi, a chcą je realizować - powiedział Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.

Wizerunek firmy

Główną zachętą do po...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy