Dołącz do czytelników
Brak wyników

Potrojenie możliwości przeładunkowych terminalu. Rozmowa z Marcinem Żurowskim, dyrektorem terminalu intermodalnego CLIP Group

BAZA WIEDZY | 4 marca 2020 | NR 6
55

Farma fotowoltaiczna na dachach magazynów, nowy system kolejowy i rozbudowa infrastruktury przeładunkowej to inwestycje, które realizuje w podpoznańskim Jasinie CLIP Group. Na ich temat z Marcinem Żurowskim, dyrektorem terminalu intermodalnego CLIP Group, rozmawia Magdalena Libiszewska.
 

Terminal CLIP Group w podpoznańskim Jasinie czekają duże zmiany. Na dniach udostępniony będzie system kolejowy LOHR Railway System. To niestandardowe rozwiązanie, którym w Europie dysponował dotychczas jeden terminal. Proszę przybliżyć je czytelnikom naszego czasopisma.

W związku z tym, że w obrocie transportu drogowego jest ponad 95% naczep standardowych (tzn. non-cranable, nieprzystosowanych do podnoszenia), pojawia się nowy system przewożenia tych naczep – specjalne stacje przeładunkowe i wagony LOHR. Instalując takie stacje na naszym terminalu, jesteśmy w stanie w sposób szybki i efektywny ładować standardowe naczepy i wysyłać je do korespondujących terminali Luksemburg, Barcelona, Lyon. Przy częstotliwości odjazdów na poziomie czterech pociągów w tygodniu (a najprawdopodobniej połączenie będzie codzienne) jesteśmy w stanie zaoferować dla przewoźników drogowych naprawdę wydajne rozwiązanie, niepociągające z ich strony żadnych dodatkowych inwestycji w środki transportu. 

Jakie są realne korzyści z tego systemu dla terminalu, dla załadowców?

Jeżeli chodzi o korzyści dla załadowców, to przede wszystkim jest to zaoferowanie stabilnego, korzystnego pod względem czasu przewozu serwisu logistycznego. Załadowcy będą mogli w długiej perspektywie planować dostawy, korzystając również z większej stabilności cen w transporcie intermodalnym.

Kiedy ruszą pierwsze składy z nowymi wagonami, dokąd pojadą i dlaczego na tych trasach?

Pierwsze pociągi (na razie sprawdzające wszystkie parametry połączenia) pojawią się już w styczniu 2020 r. Na razie będzie to serwis cztery razy w tygodniu do terminalu Bettemburg w Luksemburgu, skąd naczepy będą mogły być transportowane do Francji i Hiszpanii za pomocą podobnych połączeń. Dla naszego rynku może być to znakomita okazja na zoptymal...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy