Dołącz do czytelników
Brak wyników

Potrojenie możliwości przeładunkowych terminalu. Rozmowa z Marcinem Żurowskim, dyrektorem terminalu intermodalnego CLIP Group

BAZA WIEDZY | 4 marca 2020 | NR 6
123

Farma fotowoltaiczna na dachach magazynów, nowy system kolejowy i rozbudowa infrastruktury przeładunkowej to inwestycje, które realizuje w podpoznańskim Jasinie CLIP Group. Na ich temat z Marcinem Żurowskim, dyrektorem terminalu intermodalnego CLIP Group, rozmawia Magdalena Libiszewska.
 

Terminal CLIP Group w podpoznańskim Jasinie czekają duże zmiany. Na dniach udostępniony będzie system kolejowy LOHR Railway System. To niestandardowe rozwiązanie, którym w Europie dysponował dotychczas jeden terminal. Proszę przybliżyć je czytelnikom naszego czasopisma.

POLECAMY

W związku z tym, że w obrocie transportu drogowego jest ponad 95% naczep standardowych (tzn. non-cranable, nieprzystosowanych do podnoszenia), pojawia się nowy system przewożenia tych naczep – specjalne stacje przeładunkowe i wagony LOHR. Instalując takie stacje na naszym terminalu, jesteśmy w stanie w sposób szybki i efektywny ładować standardowe naczepy i wysyłać je do korespondujących terminali Luksemburg, Barcelona, Lyon. Przy częstotliwości odjazdów na poziomie czterech pociągów w tygodniu (a najprawdopodobniej połączenie będzie codzienne) jesteśmy w stanie zaoferować dla przewoźników drogowych naprawdę wydajne rozwiązanie, niepociągające z ich strony żadnych dodatkowych inwestycji w środki transportu. 

Jakie są realne korzyści z tego systemu dla terminalu, dla załadowców?

Jeżeli chodzi o korzyści dla załadowców, to przede wszystkim jest to zaoferowanie stabilnego, korzystnego pod względem czasu przewozu serwisu logistycznego. Załadowcy będą mogli w długiej perspektywie planować dostawy, korzystając również z większej stabilności cen w transporcie intermodalnym.

Kiedy ruszą pierwsze składy z nowymi wagonami, dokąd pojadą i dlaczego na tych trasach?

Pierwsze pociągi (na razie sprawdzające wszystkie parametry połączenia) pojawią się już w styczniu 2020 r. Na razie będzie to serwis cztery razy w tygodniu do terminalu Bettemburg w Luksemburgu, skąd naczepy będą mogły być transportowane do Francji i Hiszpanii za pomocą podobnych połączeń. Dla naszego rynku może być to znakomita okazja na zoptymalizowanie przewozów do tych krajów, gdzie obecnie występują bardzo duże wahania sezonowe oraz niezbilansowanie kierunków. 

To nie koniec inwestycji w terminalu. W planach jest jeszcze jego rozbudowa. Proszę o więcej jej szczegółów te...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy