Wielka kariera kontenerów rozpoczęła się już grubo ponad 100 lat temu w Stanach Zjednoczonych, do Europy wygodne, ustandaryzowane pojemniki tego rodzaju dotarły na dobre dopiero przed 90 laty. Wtedy właśnie UIC (International Union od Railways) opracowało bazowy standard dla kontenerów do transportu drogowego i kolejowego. Zgodnie z odpowiednimi przepisami kontenery używane w transporcie muszą spełniać jasno określone wymagania, m.in. dotyczące odporności na obciążenia. Muszą być też zaopatrzone w elementy pozwalające wykonywanie prac za- i wyładunkowych, m.in. w portach. Chodzi o taką budowę, aby możliwe było podnoszenie ich dźwigami i podnośnikami portowymi.
Czas suwnic
Konecranes ma ponad 40-letnie doświadczenie w projektowaniu, produkcji i dostawach żurawi kontenerowych Ship-to-Shore (STS). Te narzędzia wydatnie zwiększają produktywność operacji na nabrzeżach, jednocześnie skracając czas przebywania tam statków. Suwnice bramowe Konecranes Noell STS oferują obsługę ładunków do 80 t w średnich i dużych terminalach obsługujących statki kontenerowe o wielkości do Super-Post-Panamax.
10 lat temu Konecranes jako pierwsza firma wprowadziła na szeroką skalę komercyjną automatyczny system suwnic na gumowych oponach (ARTG). Z systemu korzysta obecnie wielu operatorów terminali kontenerowych. Konecranes ARTG w wersji 2.0 zapewnia duże korzyści dla operatorów terminali kontenerowych posługujących się suwnicami RTG. Najważniejszą z nich jest sposób, w jaki można je wykorzystać. Pasuje do każdego stanowiska ze stosem kontenerów, ponieważ efektywnie wykorzystuje przestrzeń. Dostawca zwraca uwagę na wszechstronną koncepcję obsługi wózków. Obsługa ta jest zautomatyzowana, ze zda...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!