Sezonowość to powtarzające się cyklicznie zmiany w danym przedziale czasowym. Mogą one występować z różnym natężeniem. W skali rocznej, gdzie przykładem jest okres świąteczny: prezenty, żywność, czy zmiany pór roku: nowa kolekcja ubrań na jesień czy zwiększona sprzedaż dmuchanych basenów ogrodowych w lecie. W skali tygodniowej, np. zwiększone zakupy online przez weekend, co przekłada się na większą ilość wysyłek na początku tygodnia lub zatowarowanie sklepów przed szczytem zakupów w piątek i sobotę. W skali dziennej czy godzinowej, szczególnie w biznesie e-commerce, zauważalny jest zwiększony wpływ zamówień w godzinach wieczornych i porannych (8.00–9.00, 19.00–23.00). Zachowania klientów zależą od położenia geograficznego, kultury, nawyków i wielu innych lokalnych czynników.
Czy można przygotować się na sezonowoś
...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!