Optymalne rozwiązania magazynowe dla pików handlowych

Szczyty handlowe a logistyka, czyli sztuka kompropmisu

ZARZĄDZANIE

Farmacja, artykuły spożywcze, sprzęt sportowy, akcesoria turystyczne, odzież, elektronika, materiały budowlane… Można wymieniać w nieskończoność. Niezależnie od branży, w tradycyjnym handlu detalicznym, biznesie hurtowym, produkcji czy bardzo gorącym ostatnio e-commerce – te wszystkie elementy łączy jedno wspólne wyzwanie: sezonowość i szczyty handlowe.
 

Sezonowość to powtarzające się cyklicznie zmiany w danym przedziale czasowym. Mogą one występować z różnym natężeniem. W skali rocznej, gdzie przykładem jest okres świąteczny: prezenty, żywność, czy zmiany pór roku: nowa kolekcja ubrań na jesień czy zwiększona sprzedaż dmuchanych basenów ogrodowych w lecie. W skali tygodniowej, np. zwiększone zakupy online przez weekend, co przekłada się na większą ilość wysyłek na początku tygodnia lub zatowarowanie sklepów przed szczytem zakupów w piątek i sobotę. W skali dziennej czy godzinowej, szczególnie w biznesie e-commerce, zauważalny jest zwiększony wpływ zamówień w godzinach wieczornych i porannych (8.00–9.00, 19.00–23.00). Zachowania klientów zależą od położenia geograficznego, kultury, nawyków i wielu innych lokalnych czynników. 


Czy można przygotować się na sezonowoś

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy