Miliony niewyprodukowanych samochodów. Trzy scenariusze, które mogą być przyszłością łańcucha dostaw w motoryzacji po pandemii

TEMAT NUMERU

Jak COVID-19 zweryfikuje przepływy towaru i lokalizowanie produkcji w branży automotive? Czy elektromobilność i pojazdy autonomiczne będą szansą, czy zagrożeniem dla zlokalizowanych w Polsce producentów komponentów i pojazdów?

Od momentu pojawienia się nowego gracza na rynku w postaci Tesli wszyscy producenci komponentów na pierwszą zabudowę (Tier1) oraz OEM-owie skupieni byli na transformacji swoich linii biznesowych w kierunku aut autonomicznych i elektryfikacji gamy produktowej. W ostatnich latach europejska branża motoryzacyjna produkowała rocznie ok. 19 mln pojazdów, zatrudniała 2,6 mln osób, 
wydając 57 mld euro na badania i rozwój. Specjaliści od systemów chłodzenia, przeniesienia napędu czy układów zasilania paliwem rozpoczęli szukanie miejsca dla siebie na nowej mapie motoryzacyjnego świata. Skalę zmian określała techniczna koncepcja auta w pełni elektrycznego. Przykładowo układ przeniesienia napędu w aucie o napędzie spalinowym składa się z ok. 200 ruchomych komponentów, a w aucie elektrycznym z ok. 17 (ponaddziesięciokrotnie mniej). Media, politycy, koncerny – wszyscy jednym głosem mówili nam, że jesteśmy u progu rewolucji na miarę pierwszego si...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy