Konsumenci coraz częściej wybierają zrównoważone doręczenia

ZARZĄDZANIE ANALIZA

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, które upłynęły pod znakiem niepewności, restrykcji i troski o zdrowie, nie zmniejszyły się oczekiwania konsumentów wobec firm w kwestii dbałości o środowisko naturalne.

Zgodnie z wynikami tegorocznej analizy DPDgroup Barometr E-shopper ograniczony dostęp do sklepów stacjonarnych wręcz skłonił wielu kupujących do refleksji nad nawykami zakupowymi i ich wpływem na otoczenie1. Jak wskazało opracowanie Grupy 70% regularnych e-nabywców w Europie uważa, że marki i firmy muszą brać na siebie odpowiedzialność za naszą planetę.

E-konsumenci coraz bardziej świadomi

Rozwój świadomej konsumpcji przełożył się na wzrost zapotrzebowania na przyjazne dla środowiska praktyki w branży e-commerce. Coraz więcej konsumentów zauważa podczas zakupów wpływ rozwoju e-handlu na otoczenie, a  wielu jest skłonnych poczekać na przesyłkę, aby sprzedawca mógł wysłać wszystkie produkty w jednej dostawie, co pozwoli ograniczyć ślad węglowy. Coraz bardziej widoczne jest także zapotrzebowanie konsumentów na przyjazne środowisku usługi kurierskie.

Rosnące zainteresowanie zrównoważonymi doręczeniami wśród konsumentów to trend, którego firmy kurierskie nie mogą lekceważyć. Tendencja ta widoczna jest nie tylko w Polsce, ale w wielu krajach Europy. Jak wskazała analiza DPDgroup, 43% e-nabywców w Wielkiej Brytanii jest skłonnych zmienić sklep na taki, który oferuje więcej opcji zrównoważonych doręczeń, a 40% respondentów z tego kraju wybierze opcje odbioru paczki poza domem, jeśli będzie to wiązało się z niższą emisją CO2. Z kolei 71% e-konsumentów we Francji próbowało łączyć zamówienia online, aby ograniczyć liczbę doręczeń. Świadomi tych potrzeb staramy się zminimalizować ślad węglowy generowany w związku z naszą działalnością do minimum. Rozwijamy więc nisko i zeroemisyjną flotę pojazdów, rozszerzając ją o elektryczne vany kurierskie, rowery czy rowery cargo, a także otwierając obiekty umożliwiające sprawne nadania i odbiory poza domem. Nasza sieć DPD Pickup obejmuje punkty partnerskie, automaty paczkowe oraz DPD Pickup Odziały Miejskie optymalizujące procesy logistyczne w obszarach miejskich. Inwestujemy także w technologie, w tym portal mojapaczka.dpd.com, który pozwala zarządzać doręczeniem i tym samym usprawnić jego przebieg - powiedział Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Konsumenci oczekują „zielonych” paczek

Konsumenci coraz większą uwagę przywiązują do recyklingu produktów. Istotny jest dla nich nie tylko sposób ich wykonania, ale i opakowania. Coraz częściej konsumenci oczekują, by sprzedawca zapakował zamówienie bez użycia folii, plastikowych wypełniaczy i reklamówek.

W ofercie naszego sklepu internetowego z opakowaniami znajdują się m.in. biodegradowalne foliopaki (np. Pak Bio). Zachęcamy też nadawców do stosowania wypełniaczy i materiałów do pakowania powstałych z ponownego przetworzenia odpadów z kartonu i plastiku. Od lat prowadzimy także selektywną zbiórkę w naszych oddziałach, a działania naszej firmy są zgodne z polityką DPDgroup w zakresie zrównoważonego rozwoju - mówi Rafał Nawłoka.

(Źódło: DPD)

Przypisy