Większość zmian jest mniej widocznych, dzieją się na tyle powoli i w mniejszej skali, że na co dzień ich nie widzimy. To np. zmieniające się oczekiwania pracowników, nowe oczekiwania klientów, nowe propozycje konkurencji itp. Dostrzegalne są dopiero efekty tych zmian i to po czasie. Widoczne są dopiero w chwili, gdy odchodzą dobrzy specjaliści i kluczowi klienci, spadają dochody. Leczenie skutków i naprawianie jest bardzo kosztowne i najbardziej absorbuje menedżerów.
Jak zatem zobaczyć to, co jest niewidoczne, i dlaczego warto poświęcać temu dużo czasu? Z bardzo prostej przyczyny: aby nie tracić cennych zasobów na naprawianie rzeczy, którym można było zapobiec.
Firmy mają dwa poważne wyzwania:
Optymalizować procesy wewnętrzne w celu zwiększenia rentowności, co umożliwi dochód przy niskich marżach.
Zwiększenie tzw. zwinności organizacji, sprawne przełączanie do zmieniających się indywidualnych oczekiwań klientów oraz pracowników. To konieczność kształtowania samodzielnych produktywnych zachowań załogi.
Zgodnie z historią naturalną w obliczu zmian nie przetrwały najsilniejsze g...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!