Dołącz do czytelników
Brak wyników

ZARZĄDZANIE

17 stycznia 2019

“In home delivery” remedium na opóźnione przesyłki – Zalando testuje rewolucyjne metody dostaw

41
Zalando i firma kurierska bpost połączyły siły, aby zbadać potencjał dostaw typu ‘in home delivery’ czyli bezpośrednio do mieszkania, dla klientów platformy w Belgii.Dzięki instalacji technologii "inteligentnego zamka" w domach uczestników testów, mogli oni zdalnie, za pomocą aplikacji, zezwolić kurierowi na zostawienie paczki wewnątrz mieszkania pod ich nieobecność.

Celem eksperymentu było zbadanie zaufania konsumentów do nowego rozwiązania - aż 90 proc. użytkowników wyraziło zainteresowanie kontynuacją usługi. Testy to kolejny krok w udoskonalaniu ścieżki zakupowej klienta, które jest stałym elementem strategii marki.

Sprzedaż online podniosła komfort i wydajność zakupów zarówno dla konsumentów, jak i handlowców. Jednak opóźnienia w dostarczaniu przesyłek lub napięte harmonogramy dnia klientów mogą stać na drodze do idealnie zrealizowanej dostawy. W obliczu tego wyzwania, Zalando i Future Lab belgijskiej grupy pocztowej, bpost, stworzyły rozwiązanie wykorzystujące technologię inteligentnego domu. Instalując zdalnie sterowane zamki w domach w Antwerpii, w Belgii, firmy przetestowały dostawę i zwroty do wnętrza domu, tzw. ‘in home delivery’. Grupa testowa, zrekrutowana poprzez ankietę internetową, obejmowała osoby, które korzystały wcześniej z podobnych technologii lub były zainteresowane jej wypróbowaniem. O eksperymencie opowiadają: Remko Bakker - Business Development w Zalando oraz Patrick Leysen, VP Future Lab w bpost, którzy wspólnie kierowali projektem.

1.   Na czym polegają dostawy ‘in home delivery’? O co w tym wszystkim chodzi?

Patrick: Myśl...

Artykuł jest dostępny dla zalogowanych użytkowników w ramach Otwartego Dostępu.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy