Gdzie się podziały puste kontenery? Okiem eksperta

TEMAT NUMERU

Biznes na kierunku chińskim zmienił zasady gry. Pojawiły się pewne trudności, w tym niespotykanie wysokie ceny. Aby odpowiedzieć na tytułowe pytanie, wróćmy na chwilę do początku 2020 r. Pierwsze 4 tygodnie stycznia upłynęły jak zawsze szybko, dzięki zwiększonej liczbie przesyłek importowych z Azji, z presją na wypłynięcie przed chińskim Nowym Rokiem i związaną z nim przerwą świąteczną.

Oficjalnie przerwa świąteczna w Chinach trwa tylko tydzień, ale sama, największa na naszej planecie doroczna migracja, która obejmuje ok. 300 mln ludzi, zajmuje często 3 tygodnie. Do tego kończy się tym, że wiele osób, np. migranci zarobkowi, porzuca swoje dotychczasowe miejsca pracy. Jest to tradycyjnie czas, kiedy aktywność gospodarcza związana z tym rejonem spada.

Lockdown, który unieruchomił świat

Tym razem jednak przerwa trwała znacznie dłużej. Bezpośrednio po zakończeniu okresu świąt Chiny weszły w najtrudniejszy okres walki z COVID-19, wprowadzaj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy