Euroazjatyckie przewozy kolejowe. Potrzebna jest integracja na rynku przewozów kontenerów

TEMAT NUMERU

Do końca 2021 r. wielkość kolejowych przewozów kontenerowych pomiędzy Europą a Chinami wyniosła milion standardowych kontenerów. Rozwiązania integracyjne na euroazjatyckim odcinku kolejowym stają się wzorem dla innych korytarzy transportowych.

W 2021 r. wzrost aktywności gospodarczej spowodował równoległy wzrost zapotrzebowania na usługi logistyczne. W szczególności obserwuje się tendencję szybkiego wzrostu przewozów kolejowych pomiędzy Europą a Chinami. Do końca zeszłego roku wielkość kolejowych przewozów kontenerowych pomiędzy tymi dwoma największymi gospodarkami świata zbliżyła się do miliona standardowych kontenerów (TEU).
Według Alexeya Groma, dyrektora generalnego United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance JSC (UTLC ERA), największego przewoźnika na Nowym Jedwabnym Szlaku, wzrost ilości przewożonych towarów w dużej mierze wynikał ze stabilnej pozycji transportu kolejowego w okresie kryzysu: – Jedną z głównych przewag konkurencyjnych kolei w porównaniu z innymi rodzajami transportu jest zdolność do zachowania stabilności nawet w trudnych czasach. W czasie pandemii najlepsze cechy konkurencyjne transportu kolejowego przejawiały się szczególnie wyraźnie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy