Czterech na pięciu uczestników badań, których rezultaty znalazły się w raporcie „MHI Annual Industry Report Next-Generation Supply Chains: Digital, On-Demand and Always-On”, przygotowanego przez doradców Deloitte we współpracy ze stowarzyszeniem MHI, uważa, że w najbliższych latach koniecznością stanie się „ucyfrowienie” łańcucha dostaw, bo wymagania klientów co do lepszego i szybszego serwisu gwałtownie rosną. Konsument jest niecierpliwy, wymaga natychmiastowej reakcji i wymiany informacji, w szczególności cyfrowych potwierdzeń zamówień, śledzenia statusu realizacji czy aktualizowanej na bieżąco informacji o ich transporcie i dostawie. – Firmy muszą usprawnić swoje łańcuchy dostaw, by były one szybsze i bardziej przejrzyste dla ich partnerów. W tym sprzedawców, którzy odczuwają rosnącą presję ze strony konsumentów. Ponadto cyfryzacja i dostępność informacji pozwala samym producentom i dystrybutorom szybciej reagować na wszelkie zakłócenia oraz lepiej zarządzać kosztami – wyjaśniał Jakub Rosiecki z działu konsultingu Deloitte. Obecnie już prawie połowa firm korzysta z narzędzi automatycznej identyfikacji, najszybciej jednak przyjęła się chmura obliczeniowa (cloud computing), którą wykorzystuje już połowa ankietowanych. Prawdziwą furorę robią narzędzia optymalizacji zapasów i sieci logistycznej. Pozwalają one na uzyskanie znacznych oszczędności w kosztach logistyki (od 5% do 20% redukcji kosztów łańcucha dostaw). Olbrzymią rolę w zrozumieniu tej i innych zależności mają do odegrania doradcy w zakresie funkcjonowania łańcucha dostaw.
REKLAMA
W roli głównej fachowość
– Zapewniamy kompleksowe kompetencje niezbędne do realizacji celów naszych partnerów – przedsiębiorstw, dla których logistyka i łańcuch dostaw są kluczowym warunkiem realizacji całościowej strategii biznesowej – podkreślają przedstawiciele Chaingers, firmy będącej zespołem ekspertów i praktyków logistyki. Chaingers jest właścicielem marki konsultingu logistycznego Logisys (zespół Logisys projektował i usprawniał logistykę dla ponad 100 przedsiębiorstw w Polsce i za granicą).
– Firmy produkcyjne i dystrybucyjne chcą rosnąć, rozwijać się i tworzyć coraz sprawniej funkcjonujące organizacje. Muszą sprostać licznym problemom i wyzwaniom z obszaru logistyki i łańcucha dostaw – komentują na stronie internetowej specjaliści z Chaingers, dodając przy tym, że ograniczają ryzyka klientów związane ze wzrostem, rozwojem i zmianami w logistyce, pomagają właściwi...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!