Dołącz do czytelników
Brak wyników

ZARZĄDZANIE

2 marca 2020

ABB współpracuje z Covariant, aby wdrażać zrobotyzowane rozwiązania wykorzystujące AI

0 191
ABB rozszerza działalność w obszarach dystrybucji i e-commerce dzięki technologii sztucznej inteligencji (AI) firmy Covariant. Innowacyjne oprogramowanie startupowej spółki z Doliny Krzemowej pozwala ABB wdrażać w pełni autonomiczne i uniwersalne rozwiązania. Pierwsze rozwiązanie wykorzystujące technologię AI zostało już wdrożone w sektorze logistyki – obecnie „uczy się” ono w centrum obsługi handlu elektronicznego Active Ants w Holandii.

ABB, wiodący globalny dostawca robotów przemysłowych, oraz startup Covariant ogłosiły dzisiaj, że podejmują współpracę, która ma na celu wprowadzenie na rynek zrobotyzowanych rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję. Ich pierwszym wspólnym projektem jest w pełni autonomiczna instalacja do obsługi procesu realizacji zamówień.

POLECAMY

Obie firmy mają podobną wizję robotyki, która wykorzystuje sztuczną inteligencję i opiera się na robotach uczących się wraz z każdym zrealizowanym zadaniem, pracujących ramię w ramię z ludźmi.

Biorąc pod uwagę przyspieszone tempo wzrostu sektora handlu elektronicznego (e-commerce) na świecie, ABB widzi ogromny potencjał w zrobotyzowanych rozwiązaniach wykorzystujących sztuczną inteligencję. Rozwiązania te mogłyby znaleźć szerokie zastosowanie między innymi w logistyce, usługach magazynowania czy przy sortowaniu paczek i przesyłek pocztowych. Według danych portalu Statista, globalne przychody w sektorze e-commerce wzrosną o ponad 50 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat: z 1,7 bln euro w 2019 r. do 2,6 bln euro w 2024 r.

Coraz większe zapotrzebowanie na usługi związane z obsługą klienta i realizacją zamówień w obszarze e-commerce to duża szansa dla inteligentnej automatyki, głównie ze względu na złożoność i pracochłonność wykonywanych czynności. Rynek rozwija się w stałym tempie (4–5 proc. CAGR) i według firmy Beroe Inc. w 2021 r. osiągnie wartość 51,3 mld euro. Obecnie obsługa magazynu wymaga dużego nakładu pracy, a branża ma trudności w znalezieniu i utrzymaniu pracowników do k...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy