Dołącz do czytelników
Brak wyników

PROJEKTY

4 czerwca 2020

NR 3 (Maj 2020)

17 000 przetestowanych scenariuszy później… Jak operator logistyczny zbudował system CRM z wykorzystaniem technologii low-code do automatyzacji procesów?

99

Dążąc do skutecznej realizacji strategii digitalizacji, operator logistyczny ROHLIG SUUS Logistics w niecałe dwa lata wdrożył autorski i szyty na miarę system do zarządzania relacjami i sprzedażą. Przy jego tworzeniu wykorzystał zaawansowane technologicznie rozwiązania low-code do digitalizacji i automatyzacji procesów.

ROHLIG SUUS Logistics to operator logistyczny świadczący transport morski, lotniczy, kolejowy, drogowy, usługi magazynowania oraz obsługę celną. Dzięki m.in. własnemu systemowi dystrybucji drobnicowej, który umożliwia realizację dostaw w 24 godziny, oraz partnerskiemu systemowi drobnicowemu w Europie firma zapewnia wszechstronną obsługę logistyczną oraz indywidualne rozwiązania w zakresie globalnych łańcuchów dostaw na całym świecie.

Odświeżenie architektury korporacyjnej IT 

System CRM (Customer Relationship Management) w ROHLIG SUUS Logistics funkcjonował od ponad dekady. W pewnym momencie zadecydowano, że obecne rozwiązanie nie spełnia już oczekiwań i nie dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się firmie. – Bacznie obserwując rynek nowych technologii, wiedzieliśmy, że potrzebujemy nowego, elastycznego narzędzia, które jeszcze bardziej ułatwi nam profesjonalną i spersonalizowaną obsługę klienta oraz skuteczną i płynną komunikację wewnątrz organizacji – mówi Teresa Bukalska, Head Of Project Management Office w ROHLIG SUUS Logistics. Po analizie najbardziej obiecujących systemów dostępnych na rynku wybór firmy padł na jedno z gotowych rozwiązań dostępnych od ręki. Jednak już na etapie testowej wersji okazało się, że nie poradzi sobie ono z rozbudowaną i skomplikowaną gamą procesów i ich wariacji charakteryzujących branżę logistyczną. 

W poszukiwaniu rozwiązania idealnego

W tym samym czasie ROHLIG SUUS Logistics zaczął współpracę z ArchiDoc, dostawcą rozwiązań z zakresu zarządzania dokumentami i cyfryzacji procesów biznesowych. Wykorzystując platformę low-code do zarządzania procesami biznesowymi (Business Process Management), firma zdążyła już wdrożyć workflow dla faktur kosztowych i spedycyjnych, e-fakturę, a także repozytorium elektroniczne dla dokumentów przewozowych oparte na mechanizmach optycznego rozpoznawania znaków (Optical Character Recognition). Elastyczność wprowadzanych usprawnień oraz pozytywne doświadczenia z dotychczasowej współpracy przekonały Biuro Zarządzania Projektami RSL do tego, by w kontekście opracowania kompleksowego systemu CRM przetestować rozwiązanie, które już jest częścią infrastruktury informatycznej firmy. Po pomyślnej weryfikacji wersji testowej podjęto decyzję o zbudowaniu od podstaw systemu do zarządzania relacjami i procesami sprzedażowymi za pomocą platformy WEBCON BPS.

„Nie cyfryzujemy bałaganu”

Projekt rozpoczęto od analizy biznesowej, która pozwoliła określić zakres merytoryczny przedsięwzięcia. – Fundamentem każdego projektu wdrożeniowego dla nas jest dokładne przejrzenie procesów występujących w firmie. Przyświeca nam zasada, że nie kopiujemy dotychczas funkcjonujących rozwiązań 1 : 1, tylko analizujemy je i na tej bazie szukamy nowych możliwości automatyzacji. Etap analizy biznesowej w pr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy