Sztuczna inteligencja w prawdziwej logistyce. AI w logistyce to przyszłość branży

DODATEK SPECJALNY – AI W LOGISTYCE

Zadanie, jakie spełnia sztuczna inteligencja w logistyce, to opracowywanie najbardziej wydajnych metod przepływu towarów zarówno w magazynie, jak i w fazie ich dystrybucji.

Prace nad sztuczną inteligencją (Artificial Intelligence – AI) pchnęły nas w kierunku rewolucji – także w logistyce. McKinsey Global Institute (MGI) postrzega sztuczną inteligencję jako ważny czynnik napędzający globalny wzrost gospodarczy. W ramach badania „Artificial Intelligence – The next digital frontier” przebadano 3 tys. firm z 14 branż. Według badania pięć technologii opartych na sztucznej inteligencji, które będą najczęściej wykorzystywane przez firmy w przyszłości, to: automatyczne rozpoznawanie obrazu, język naturalny, wirtualni asystenci, automatyzacja procesów oparta na robotach oraz zaawansowane uczenie maszynowe. Do 2030 r. ok. 70% firm będzie korzystać z co najmniej jednej z tych technologii. 
Według przewidywań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości do 2025 r. wartość globalnego rynku sztucznej inteligencji wzrośnie do przeszło 190 mld dol., a rozwiązania oparte na AI wdroży 97% największych międzynarodowych firm. Fundacja Digital Poland podaje, że pod względem liczby ekspert...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy