Dołącz do czytelników
Brak wyników

AKTUALNOŚCI , TRANSPORT

23 kwietnia 2021

Rusza konkurs Optifuel Challenge 2021

17

Przed nami 10-ta, jubileuszowa edycja konkursu Optifuel Challenge organizowanego przez Renault Trucks w Polsce. W czasach wielkich oszczędności liczy się każde rozwiązanie pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa, dlatego tak ważne jest wykorzystanie wszelkich „opti technologii” tj. Optivision, Optiroll, OpitBrake, Optidriver dostępnych na pokładach pojazdów konkursowych.

W tegorocznej edycji kierowcy będą mogli sprawdzić swoje umiejętności prowadząc zestawy Renault T Sleeper Racing 480 z silnikiem DTI13 Euro 6! Pojazdy zostały spięte z naczepami WIELTON. Masa ładunku: 20 t.

POLECAMY

Po raz pierwszy pojazdami konkursowymi są egzemplarze używane, które poddane zostały weryfikacji ponad 200 punktów w fabryce pojazdów używanych Renault Trucks w Bourg-en-Bresse. Zabieg ten podkreśla niezawodność produktów Renault Trucks i udowodnia, że nawet po 4 latach eksploatacji pojazdy są w świetnej formie, utrzymują wysokie osiągi i pozwalają uzyskać dobre wyniki zużycia paliwa.

Zasady konkursu są te same od 10 lat. Uczestnicy zmierzą się z wynikiem Master Driverów Renault Trucks Polska. Rezultaty będą podawane w oparciu o narzędzie Optifuel Infomax. Zwycięzcą zostanie kierowca, który osiągnie najniższe zużycie paliwa utrzymując najwyższą średnią prędkość, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa o ruchu drogowym.

Eliminacje konkursu rozpoczynają się już niebawem, 13 maja   potrwają do 24 września. Na jesieni planowany jest finał, w czasie którego zostanie wyłoniony Dziesiąty Mistrz Jazdy Ekonomicznej Renault Trucks Polska.

Optifuel to doskonała okazja, aby dowiedzieć się więcej o najskuteczniejszych technikach jazdy ekonomicznej i poprawić swoje umiejętności. To również okazja, aby zdobyć atrakcyjne nagrody, a te czekają na zwycięzców już podczas eliminacji lokalnych.

Jest o co walczyć. Mimo, iż konkurs nie ma w tym roku kontynuacji na finale światowym, to Renault Trucks Polska przygotowało równie atrakcyjne nagrody, co w poprzednich edycjach. Nagrodą główną w polskim finale jest voucher o wartości 8 000 PLN dla zwycięskiego kierowcy, a dla firmy, w której pracuje użyczenie nowego pojazdu Renault Trucks T Evolution na okres 10 miesięcy (w nawiązaniu do 10 edycji konkursu).

Dodatkowo Michelin przekaże na testy 6 opon ciężarowych Michelin. Zwycięzca konkursu będzie mógł wybrać dowolnych 6 opon ciężarowych Michelin z aktualnie dostępnej oferty do swojego pojazdu i przekonać się o doskonałych ich osiągach. Z kolei RTFS oraz Grupa MAK wspólnie fundują dla zwycięskich firm vouchery o wartości 5000 zł – za pierwsze miejsce oraz o wartości 2000 zł – za zajęcie drugiego miejsca, oba do wykorzystania na ubezpieczenie pojazdów.

Ze względu na obecną sytuacje Covid-19 dziesiąta edycja konkursu jest wyjątkowa. W trosce o bezpieczeństwo uczestników konkursu i Master Driverów zachowujemy wszelkie możliwe środki ostrożności. Impreza zachowuje charakter plenerowy. W pojazdach konkursowych zostały zamontowane specjalne przeźroczyste przegrody wykonane z poliwęglanowej folii, które oddzielają uczestnika od instruktora. Każdy uczestnik otrzyma zestaw środków ochrony osobistej: maseczkę, rękawiczki, płyn do dezynfekcji, długopis. Obowiązkowo w czasie jazdy będzie prowadził pojazd w maseczce i w rękawiczkach. Instruktorzy będą przed każdą jazdą konkursową mierzyć temperaturę. Kierowcy będą umawiani na konkretne godziny, aby nie grupować się w większej ilości. Po każdym przejeździe kabina będzie wietrzona.

Zgodnie z regulaminem kierowcę zgłasza właściciel firmy. Zgłoszenia do udziału w konkursie zbierają reprezentanci handlowi Renault Trucks w poszczególnych lokalizacjach. Ilość miejsc ograniczona. Szczegółowy program konkursu i mapka z lokalizacjami znajduje się na stronie renault-trucks.pl.

Specyfikacja pojazdów konkursowych

Renault Trucks T480 T4x2 Sleeper Cab, skrzynia biegów Optidriver AT2412F, przełożenie przekładni głównej: 2,47, ogumienie: Michelin X-Line 315/70R22,5. Oprogramowanie: najnowsze, identyczne ze stosowanym w „Step D”, tempomat topograficzny Optivision w wersji mapowej. We wszystkich pojazdach są te same wersje oprogramowania oraz identyczne parametry kalibracji tachografów.

Naczepy: Wielton Curtain Master, ogumienie: Michelin, masa ładunku: ok. 20 ton (precyzyjnie taka sama dla wszystkich trzech zestawów). Ładunek umieszczony na matach przeciwpoślizgowych i zabezpieczony atestowanymi pasami mocującymi oraz narożami chroniącymi przed przetarciem.

Wszystkie pojazdy zostały przetestowane i skalibrowane pod kątem identycznych wskazań zużycia paliwa.

Informacja o Wieltonie

Curtain Master – partner w biznesie na długie lata

Inżynierowie Wieltonu, projektując model naczepy Curtain Master, szczególny nacisk położyli na wytrzymałość, szczelność i funkcjonalność użytkowania. Nowoczesna konstrukcja ramy i zabudowy zapewniają wysoką wytrzymałość naczepy potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi w Centrum Badawczo-Rozwojowym Wieltonu. Jednocześnie zachowano niską masę własną naczepy, co istotnie wpłynęło na obniżenie kosztów jej eksploatacji na długich trasach. Przy produkcji zastosowano nowoczesną technologię spawania hybrydowego, która umożliwia uzyskanie solidnych i precyzyjnych spojeń, minimalizujących ryzyko odkształceń, a tym samym przedłużających cykl życia naczepy bez konieczności napraw. Podwozie zostało zabezpieczone przed korozją za pomocą techniki malowania katoferycznego, która gwarantuje uzyskanie optymalnej grubości powłoki i wyższą jakość oraz jeszcze dłuższą żywotność podwozia.

Towarzysz kierowcy na długie trasy

Naczepa kurtynowa Curtain Master ucieszy nie tylko menedżerów firm transportowych, ale również użytkowników końcowych, czyli kierowców. W nowych konstrukcjach nacisk położono na bezpieczeństwo i ergonomię użytkowania, co ułatwia i przyspiesza obsługę naczepy podczas załadunku i wyładunku. W naczepie Curtain Master zastosowano nowoczesną konstrukcję dachu, przedniej ściany oraz panelu tylnego. Kierowcy docenią również   innowacyjne uchwyty mocowania ładunku oraz dodatkowe wzmocnienie obrzeża tylnego, które eliminuje ryzyko uszkodzenia przy dokowaniu naczepy.

Informacja o Michelin

Innowacyjna druga generacja opon MICHELIN X LINE Energy

Klasa AAA na wszystkie osie

MICHELIN X LINE Energy to gama opon na wszystkie osie, która może się poszczycić klasą AAA oporów toczenia. Dzięki temu zestaw składający się z ciągnika siodłowego i naczepy wyposażony w opony tej gamy i używany w transporcie dalekobieżnym pozwala zaoszczędzić nawet 1 litr paliwa na 100 kilometrów bez utraty trwałości ogumienia.

Gama opon MICHELIN X LINE Energy gwarantuje rzeczywiste oszczędności paliwa w transporcie dalekobieżnym.

Michelin oferuje przewoźnikom kompletną gamę opon klasy AAA oporów toczenia na wszystkie osie: MICHELIN X LINE Energy Z2 315/70 R 22.5 oraz 385/55 R 22.5 Energy F na oś prowadzącą, MICHELIN X LINE Energy D2 315/70 R 22.5 na oś napędową,

MICHELIN X LINE Energy T 385/65 R 22.5 oraz 385/55 R 22.5 na osie naczep.

W porównaniu do poprzedniej generacji opon MICHELIN X LINE Energy (klasy BBA) montaż nowej gamy na całym pojeździe pozwala zaoszczędzić do 1 l paliwa na 100 km i tym samym obniżyć emisję CO2 o 2,66 kg. Średnia oszczędność paliwa z tego tytułu wyniesie 1 610 euro w pierwszym życiu opony (przed pogłębianiem i bieżnikowaniem). Wraz z oszczędnościami na paliwie opony zachowują pozostałe osiągi opon Michelin, czyli przebieg w km oraz bezpieczeństwo użytkowania.

Opony gamy MICHELIN X LINE Energy klasy AAA na wszystkie osie: prowadzącą, napędową i wleczoną, powstały w oparciu o innowacyjne technologie:

REGENION: Elementy rzeźby bieżnika uzyskane w wulkanizacji w formach wydrukowanych w technologii 3D regenerują się z każdym kilometrem, zapewniając optymalną przyczepność opony w każdych warunkach przez cały okres jej użytkowania. Wraz ze zużywaniem się bieżnika odsłaniają się w nim nowe rowki gwarantujące nieprzerwaną mobilność.

SILICION: Innowacyjna mieszanka gumy Pierwsze opony ciężarowe zawierające krzemionkę w bieżniku, która znacząco zmniejsza opór toczenia opony oraz obniża zużycie paliwa pojazdu.

INFINICOIL: Kord stalowy o długości aż do 400 metrów nawinięty wzdłuż osi toczenia opony tworzy opasanie zwiększające stabilność opony w całym okresie eksploatacyjnym. Opona z technologią InfiniCoil cechuje się większą wytrzymałością, wyższym indeksem nośności i większym bezpieczeństwem użytkowania w trudnych warunkach drogowych.

CARBION: Mieszanka gumy powstała w innowacyjnym procesie łączenia składników w fazie ciekłej. Mieszanka charakteryzuje się większą jednorodnością z korzyścią dla trwałości, a zatem przebiegu opony.

Plan eliminacji znajduje się tutaj.

(Źródło: Renault Trucks)

Przypisy