Transport będący ze swej natury procesem zarówno interdyscyplinarnym, jak i wysoce dynamicznym, wymaga stosowania rozwiązań, zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa w jego różnych aspektach, począwszy od budowy odporności na zagrożenia kryminalne po bezpieczeństwo zdrowia i życia kierowcy przy jednoczesnym możliwie najbardziej efektywnym wsparciu ekonomicznych aspektów tych procesów. Takie potrzeby wymagają więc połączenia na – najlepiej – jednej platformie sprzętowo-operacyjnej wielu funkcjonalności, niekiedy dość trudnych do pogodzenia i wymagających pozyskiwania danych zarówno z pojazdu, jak i struktury przedsiębiorstwa oraz zasobów zewnętrznych. Ta trudność jest jednak jednocześnie szansą na posiadanie systemu rzeczywiście wydajnego zarówno operacyjnie, jak i ekonomicznie.
Jako że centralnym punktem procesów transportowych, ogniskującym całe spectrum ryzyka, jest pojazd, na nim właśnie skoncentruję swoją uwagę.
W bezpieczeństwie widzianym przez security managera czy risk managera na pierwszym planie jest kradzież pojazdu lub przewożonego ładunku, a w konsekwencji straty materialne. Są one jednak dopiero początkiem problemu, bo utrata ładunku, a tym bardziej pojazdu z ładunkiem wiąże się przecież ze skomplikowanymi i czasochłonnymi formalnościami, utratą...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!