Dołącz do czytelników
Brak wyników

ZARZĄDZANIE , AKTUALNOŚCI

14 kwietnia 2020

E-commerce i logistyka - beneficjenci koronawirusa?

129

Przedsiębiorstwa e-commerce, a także obsługujące je firmy transportowe i kurierskie stoją przed wyzwaniem w do tej pory niespotykanej skali wzrostu. Jak  epidemia koronawirusa może wpłynąć na dalszy rozwój logistyki e-commerce na przestrzeni 2020 roku?

Wg danych Deloitte z 2019 roku, sklepy bez punktów stacjonarnych w okresie bożonarodzeniowym zanotowały wzrost z 42 proc. do 51 proc. w Europie i z 25 do 28 proc. w Polsce. W obecnej sytuacji na przykładzie platformy JD.com, sprzedającej świeżą żywność, tendencja ta jest znacznie większa. Tylko w lutym, w ciągu 10 dni, urosła ona bowiem aż o 215 proc. Kolejny przykład to e-Tesco, w którym zamówienie zwykle można było zrealizować z dnia na dzień, a dziś czas ten wynosi od kilku do nawet kilkunastu dni. Podobnie sytuacja wygląda w Frisco. Firma podała też do informacji, że w ostatnim tygodniu lutego zanotowała wzrost wartości koszyka zakupowego o ponad 25 proc. w stosunku do średniej z ubiegłego roku. Wzmożone zainteresowanie zakupami w Internecie widzą także globalni gracze. Na przykład firma Procter & Gamble poinformowała swoich akcjonariuszy o wpływie koronawirusa na wzrost sprzedaży internetowej kosztem punktów stacjonarnych.

Zgodnie z informacjami podanymi przez Polski Instytut Ekonomiczny, sytuacja wywołana koronawirusem spowodowała wzrost obrotów w przypadku podmiotów sprzedających produkty codziennego użytku. Niemniej, z uwagi na nowe decyzje rządu dotyc...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy