Dział: Logistyka morska

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Incydent na Wielkim Jeziorze Gorzkim. Rozmowa

– Pobyt na „uwięzionym” statku na Wielkim Jeziorze Gorzkim był niezwykłym doświadczeniem i przykładem dobrze zorganizowanej międzynarodowej współpracy w dość nieoczekiwanych okolicznościach – wspomina Ryszard Witowski, członek załogi tzw. Żółtej Floty, która odbywała swoją służbę podczas blokady na Jeziorze Gorzkim.

Czytaj więcej

Logistyczny problem na Kanale Sueskim. Żegluga nie funkcjonuje bez kanałów morskich

Kanał Sueski to jedna z największych dróg wodnych na świecie. Stanowi połączenie Morza Śródziemnego z Morzem Czerwonym, dzięki temu znacząco skraca drogę morską pomiędzy Dalekim Wschodem a Europą. Przedstawiając te korzyści w liczbach, to podróż wokół Afryki zajęłaby około 12 dni więcej, a koszt paliwa wyniósłby blisko 200 tys. dolarów. Incydent z 2021 r. z udziałem statku Ever Given uświadomił opinii międzynarodowej konsekwencje zablokowania tego węzła komunikacyjnego. Co by się stało, gdyby blokada kanału trwała parę lat? Taki scenariusz już się w przeszłości ziścił.

Czytaj więcej

Inwestycje w logistykę portową. Shiploader pozwala zwiększyć szybkości załadunku zbóż o 50%

– Sytuacja w polskich portach jest w miarę dobra, jednakże wymaga dalszych intensywnych prac mających na celu przystosowanie ich do nowych wyzwań, zmieniających się szlaków logistycznych i wzrastającego popytu na ich usługi – twierdzi Kamil Jedynak, prezes OT Logistics, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Czytaj więcej

Port Gdańsk to dziś wielki plac budowy. Rozmowa

– Możliwości przeładunkowe portu wzrosną, gdy zostanie ukończona rozbudowa terminalu kontenerowego Baltic Hub. Dzięki tej inwestycji spółka będzie w stanie obsłużyć do 4,5 mln TEU rocznie – wylicza Łukasz Malinowski, prezes Portu Gdańsk, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Czytaj więcej