W Polsce jej trasa ma przebiegać przez województwa: podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie, po śladzie drogi ekspresowej S61, S16 i S19 – dokładnie z Kłajpedy i Kowna na Litwie, przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, aż do Rumunii, Bułgarii i Grecji. W Polsce trasa ma liczyć łącznie niecałe 700 km. Drogowy szlak Via Carpatia na Podlasiu z drogami S-19 i S-8 będzie łączyć kraje Europy Południowej ze Skandynawią. Inwestycje w drogi ekspresowe, łączące wschodnie miasta będą dodatkowym motorem rozwoju dla np. Białystoku, Lublina, czy Rzeszowa. Inwestorzy patrzą na te rynki z optymizmem. Już w 2015 roku na lubelskim rynku rozpoczęto inwestycje w infrastrukturę logistyczną i obecnie znajduje się tam około 130 000 mkw. powierzchni magazynowej do wynajęcia. Via Carpatia będąc łącznikiem dla głównych miast wschodniej Polski sprawia, że rośnie zainteresowanie inwestowaniem w tej części kraju.
POLECAMY
Urszula Duval Rasmussen, Starszy Negocjator w dziale powierzchni przemysłowych i logistycznych w Cushman & Wakefield
Zasoby nowocze...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!