Według brokera ubezpieczeniowego JLT Specialty, w 2017 roku liczba zakłóceń w łańcuchu dostaw w branży motoryzacyjnej na świecie wzrosła o 30% w porównaniu z wcześniejszym rokiem. Ta statystyka pokazuje, jak ważne jest posiadanie planów awaryjnych oraz współpraca z elastycznym dostawcą usług logistycznych, który potrafi błyskawicznie reagować na zmiany.
POLECAMY
Decydując się na realizację pilnych zleceń (tzw. time critical), firmy potrzebują skutecznych rozwiązań i mechanizmów kryzysowych na wypadek wystąpienia jakichkolwiek zakłóceń w łańcuchu dostaw – mówi Tony Gunn, wiceprezes Dywizji Forwarding z Grupy GEFCO.
Jeden z klientów Grupy GEFCO - francuski producent samochodów - zaopatrywał się w ważne komponenty u dostawcy z Czech. W wyniku pożaru dostawy zostały wstrzymane. W chwili wyzwaniem stało się zorganizowanie transportu od innego dostawcy, który wypełniłby lukę w potrzebach zakładu, gwarantując nieprzerwany dopływ komponentów i kontynuację pracy. Czas odgrywał ogromną rolę, a firma stała przed groźbą poniesienia olbrzymich strat. Z badania przeprowadzonego w 2006 r. przez Nielsen Research na zlecenie Advanced Technology Services wynika, że każda minuta przestoju linii produkcyjnej w branży automotive to strata około 22 000 USD.
Klient GEFCO natychmiast skontaktował się z alternatywnym dostawcą w Chinach. Równolegle GEFCO zebrało międzynarodowy zespół kryzysowy tak, aby w ciągu kilku godzin zorganizować dostawę części przez wyczarterowane samoloty. Niestety pożar w czeskiej fabryce wy...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!