Przepisy mówią jasno i w jednoznaczny sposób określają maksymalny możliwy czas jazdy. A co w przypadku sytuacji losowych? Wtedy z pomocą przychodzi nam rozporządzenie 561/2006, a dokładnie artykuł 12. Jakie daje nam możliwości?
REKLAMA
W idealnym świecie spedytor lub kierowca tak kalkulują trasę, aby wszystko przebiegło w pełni z założonym planem - bez opóźnień, problemów na drodze i innych losowych przypadków. Jednak realizacja planu zwanego „idealny” jest czasem utrudnione. W praktyce kierowca boryka się z korkami, złą pogodą, wypadkami czy też kolejkami podczas rozładunków. Jednym słowem: czeka. W przeciwieństwie do tykającego zegarka na nadgarstku i we wnętrzu tachografu. A czas pracy, jak wiadomo, ma swoje określone normy.
Szczęśliwa dwunastka dla kierowcy
Jeżeli jeszcze nie wiesz, to zapewniamy - liczba 12 to Twój szczęśliwy num...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!