Dołącz do czytelników
Brak wyników

TRANSPORT

14 stycznia 2019

Przedstawiamy system Papu.io - zwycięzcę konkursu LogUP

0 387
Pierwszą edycję LogUP (Logistic Start-up Bank) – konkursu dla start-upów logistycznych wygrała firma Papukurier, twórca innowacyjnego systemu Papu.io, wspomagającego proces obsługi zamówień w restauracjach.

Do konkursu, którego partnerem była firma Mantis Polska, a organizatorami Forum Media Polska i firma Appgration, zgłosiło się kilkadziesiąt młodych firm. Do drugiego etapu konkursu zakwalifikowano 19, do trzeciego – 10. Spośród najlepszych dziesięciu uczestników Kapituła Konkursu w składzie Michał Pajdak (prezes zarządu Appgration, przewodniczący Kapituły Konkursowej), Mariusz Puto (general manager Mantis Polska), Artur Olejniczak (project manager, Instytut Logistyki i Magazynowania), Mateusz Staniszewski (dyrektor Centrum Dystrybucyjnego Wola Krzysztoporska w Kaufland Markety Polska), Piotr Sędziak (dyrektor operacyjny / prokurent ABC Data, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów), Szymon Górski (dyrektor Działu Logistyki Volkswagen Group Polska), Arkadiusz Kawa (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), Jacek Żak (Politechnika Poznańska), Bartosz Jacyna (menedżer projektów strategicznych Logisys, HUB logistics), Anna Frąckowiak (redaktor naczelna „Nowoczesnego Magazynu”) i Magdalena Libiszewska (redaktor naczelna magazynu „Logistyka a Jakość”) wybrała trzy najlepsze projekty: 

POLECAMY

PIERWSZE MIEJSCE: PAPUKURIER za projekt systemu automatyzacji procesu dostaw w restauracjach Papu.io

DRUGIE MIEJSCE: EFENTO T.P. Szydłowski, K. Zaręba za projekt systemu monitorowania  temperatury i rejestracji przesyłek Efento Transport

TRZECIE MIEJSCE: Notinote za projekt lokalizatora notiOne.

Realizacja zamówień z dostawą z roku na rok staje się coraz bardziej kluczowym kanałem sprzedaży dla restauracji. Z raportu „Polska na talerzu 2018”, firmy Makro Cash&Carry, wynika, że Polacy najchętniej zamawiają dania na wynos kanałem telefonicznym (77%), bezpośrednio w lokalu (37%), przez internet (29%) lub przez aplikację mobilną (17%). Równolegle na rynku działają zewnętrzne portale i aplikacje zbierające zamówienia, takie jak m.in. pyszne.pl, pizzaportal.pl czy UberEats. Zdaniem firmy Papukurier, sam kanał online odpowiada już za blisko 20% wszystkich zamówień z dostawą, jakie spływają do restauracji. Daje to wartościowo ok. 0,5 mld zł rocznie, przy ogólnej wartości rynku dostaw na poziomie 2,5 mld zł w 2017 r. 

Zwycięskie rozwiązanie

Firma Papukurier powstała w 2015 r. w Poznaniu i zajmuje się tworzeniem innowacyjnego oprogramowania automatyzującego i zarządzającego procesem dostarczania jedzenia z restauracji do klienta. 

Chociaż część kanałów sprzedaży umożliwia klientom elektroniczną formę zamówienia, to jednak proces zbierania zamówień w restauracji nie jest najczęściej zintegrowany z żadnym zewnętrznym kanałem sprzedaży. W trakcie rozmowy telefonicznej (tą drogą dokonuje się 77% zamówień) pracownik musi przyjąć zamówienie i doradzić zamawiającemu, co będzie najlepszym wyborem dla niego. Musi też podać orientacyjny czas dostawy, który w zasadzie przyjmuje formę wiążącej obietnicy. Aby czas ten był realny, osoba przyjmująca zamówienie musi wiedzieć szczegółowo, jaka jest sytuacja w lokalu, czy kucharz nie jest w trakcie przygotowywania jakiegoś dużego zamówienia, gdzie jest kierowca i kiedy pojawi się w lokalu po zamówienie, a także jaka jest odległość pomiędzy lokalem a miejscem zamówienia, jakie są warunki drogowe, pogodowe itp. W przypadku większej liczby zamówień musi wiedzieć, jak połączyć zlecenia, tak aby klient otrzymał je we właściwym czasie i miejscu. 

Jeżeli w trakcie rozmowy przyjmujący zamówienie korzystał z kartki (co ma miejsce bardzo często), to następnie musi je ręcznie wprowadzić w POS (Point of sale – system, na którym pracują restauracje). Potem zamówienie należy przekazać kuchni (najczęściej trzeba je jeszcze wcześniej wydrukować). Wszystko wymaga zgrania czasowego, bo jeśli kuchnia dostanie zlecenie za szybko, to jest ryzyko, że jedzenie będzie czekało na kierowcę kilkanaście minut, co w przypadku np. pizz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy