Polski Ład 2.0 w nowym wydaniu - Czy przewoźnicy na nim zyskają?

TRANSPORT

Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć wysokość podatków, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała. Dlatego rząd postanowił jeszcze raz znowelizować ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji zlikwidował niektóre z wcześniej wprowadzonych rozwiązań. Jakie? Przede wszystkim obniżył pierwszy próg podatkowy z 17 na 12%, co związane jest z mniejszą kwotą wolną od podatku, zniósł ulgę dla klasy średniej oraz usunął tzw. rolowanie zaliczek. Ten ostatni przepis dawał pewną dowolność w rozliczaniu pracownika według systemu podatkowego z 2021 lub 2022 r. w zależności od tego, która opcja była dla niego korzystniejsza. Czy reforma „Niskie Podatki”, obowiązująca od 1 lipca 2022 r., okaże się tym razem sukcesem, a przewoźnicy oszczędzą na zmianach?

Nowelizację ustawy związaną z Polskim Ładem najbardziej odczują przewoźnicy zatrudniający kierowców z wynagrodzeniem netto mieszczącym się w przedziale 9-10 tys. Wówczas łączny koszt pracodawcy może zmniejszyć się nawet o 400 zł – zauważa Bartłomiej Zgudziak, ekspert ds. analiz i rozliczeń, Grupa Inelo.

Polski Ład 2.0 – co się zmieniło? 

Jedną z najważniejszych zmian w Polskim Ładzie 2.0 jest obniżenie pierwszego progu podatkowego z 17 na 12%, który sięga aktualnie do kwoty 120 tys. zł. Oznacza to, że każdy płatnik mieszczący się w pierwszym progu podatkowym zapłaci mniejszą zaliczkę na podatek do Urzędu Skarbowego....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy