Firma zaprezentuje m.in. kolejną generację systemu wspomagania skrętu w prawo przeznaczonego dla samochodów ciężarowych. Producent przewiduje, że w ciągu najbliższych kilku lat systemy wspomagania kierowcy staną się jeszcze bardziej skuteczne dzięki zastosowaniu dodatkowych kamer, a w dalszej perspektywie nawet sztucznej inteligencji.
POLECAMY
Trwają intensywne prace nad nowymi generacjami systemów Continental dla samochodów użytkowych. Obecnie firma oferuje radarowy system wspomagania skrętu w prawo, który jest montowany seryjnie, jako element oryginalnego wyposażenia nowych pojazdów ciężarowych. Następnym krokiem będzie doposażenie systemu w kamery, które będą uzupełnieniem technologii wykorzystującej fale radiowe do lokalizacji obiektów znajdujących się w pobliżu pojazdu.
Dlaczego jest to takie ważne? Szczególnie w czasie jazdy w mieście podczas wykonywania manewru skrętu w prawo istnieje ryzyko potrącenia pieszych lub rowerzystów. Pomimo że producenci i użytkownicy ciężarówek nie mają jeszcze obowiązku instalowania specjalnych systemów wspomagających kierowcę podczas wykonywania tego manewru, to cieszą się one coraz większą popularnością. Aktywność Continental w zakresie doskonalenia asystenta wspomagania skrętu w prawo ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa jazdy poprzez przekazywanie kierowcy precyzyjnych ostrzeżeń o p...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!