W rezultacie terytorium Monako powiększy się o ok. 6 ha. Budowy doku podjęła się gdyńska stocznia Crist, zadanie wykonano w dziesięć miesięcy, a za transportowo-logistyczną część operacji, związaną z załadunkiem doku na statek, przed wyruszeniem do miejsca przeznaczenia odpowiadała firma Bollore Logistics Poland.
POLECAMY
Na początku sierpnia br. nietypowy ładunek znalazł się na pokładzie potężnego statku Sun Rise, jednej z siedemdziesięciu tego typu wyspecjalizowanych jednostek na świecie, z którym udał się do Francji (dok ma być zacumowany w Marsylii). Ciężarowiec typu flo-flo (float on-float off) ma innowacyjny system balastowy, dzięki któremu może zanurzyć się pod wodę, co sprawia, że w istocie Sun Rise może być wykorzystywany jako pływający dok. Jednostka, właśnie dzięki systemowi balastowemu, podczas załadunku zanurzyła się, aby nad jej znajdujący się pod wodą pokład wpłynął Marco Polo. Następnie ciężarowiec opróżnił balasty i podnosząc się, uniósł ładunek, czyli dok.
Skomplikowaną operację przeprowadzenia doku ze stoczni na kotwicowisko, gdzie dokonano załadunku, wykonała firma Bollore Logistics Poland. O skali przedsięwzięcia świadczą olbrzymie rozmiary konstrukcji, Marco Polo ma ponad 58 m długości i po...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!