Łańcuchy dostaw nadal dłuższe o połowę - Co to oznacza dla ubezpieczających się firm?

TRANSPORT

Transport towarów z Azji nadal trwa o połowę dłużej niż przed pandemią.
Zaburzenia łańcuchów dostaw – istotny element wyceny ryzyka w ubezpieczeniach.
Opóźnienia wpływają nie tylko na ubezpieczenie mienia w transporcie, ale i polisy majątkowe, ponieważ mogą wydłużyć likwidację szkód.
 

94 dni – to obecnie średni czas transportu towarów drogą morską z Chin do Europy, liczony od momentu gotowości ładunku do przewozu (plac kontenerowy) do opuszczenia portu docelowego w drodze do odbiorcy, wynika z analiz Flexport. Przed pandemią termin ten nie przekraczał 60 dni. Oznacza to, że obecnie importerzy czekają o połowę dłużej na zamówiony towar czy surowce. Choć i tak sytuacja stopniowo się polepsza, ponieważ wiosną było to 120 dni. Jak ważne jest odpowiednie zarządzanie łańcuchem dostaw, dobrze pokazuje raport przygotowany przez brytyjski Business Continuity Institute – Operational Resilience Report 2022. Według przeprowadzonych przez ekspertów badań aż w 37,2% organizacji zroz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy