Lot obsługiwany przez Boeinga 777 zwiększy przepustowość między kontynentami o dodatkowe blisko 200 ton tygodniowo. Nowe połączenie realizowane będzie bezpośrednio cztery razy w tygodniu z lotniska Charles-de-Gaulle w Paryżu na międzynarodowe lotnisko Kansai w Osace w Japonii. Następnie samolot poleci na międzynarodowe lotnisko Guangzhou Baiyun w Kantonie (Chiny). Ponadto, raz na tydzień, z lotniska Charles-de-Gaulle poleci samolot, który najpierw wyląduje na lotnisku Changi w Singapurze, a następnie na kantońskim lotnisku Baiyun. Nowe połączenie zapewni blisko 50 ton dodatkowej przepustowości.
Nowe połączenia – wraz z niedawno ogłoszonymi przez FedEx lotami dla przedsiębiorstw eksportujących z rejonu Azji i Pacyfiku – to odpowiedź firmy na wciąż rosnące zapotrzebowanie klientów, szczególnie w przypadku przesyłek e-commerce w regionie. W czerwcu 2021 r. FedEx odnotował wzrost wolumenu przesyłek z obszaru handlu elektronicznym o ponad 1 miliard dolarów rok do roku z Azji i Europy.1 Polscy klienci w znaczący sposób mogą skorzystać z nowego lotu uruchomionego przez FedEx. Dzięki temu połączeniu firmy działające na szlaku UE-Japonia oraz wewnątrz Azji będę miały łatwiejszy dostęp do rynków APAC – rynków, z których szereg pracuje nad odbudową swoich potencjałów po załamaniu, jakie miało miejsce w 2020 r.2 Kluczowe korzyści dla polskich i europejskich przedsiębiorstw to:
- Bezpośrednie połączenie z Japonią – klienci skorzystają z dostawy w ciągu 48 godzin do wielu kluczowych miast w Japonii
- Dodatkowa przepustowość na inne rynki APAC – loty zapewnią klientom dodatkową przepustowość dla przesyłek ekspresowych i frachtowych.
Sprzedaż detaliczna w Internecie w regionie Azji i Pacyfiku wygenerowała około 2,45 biliona dolarów w 2020 r.3Biorąc pod uwagę badania szacujące, że sprzedaż e-commerce w tym regionie ma się prawie podwoić do 2025 r.4, ważne jest, aby europejskie firmy mogły swobodnie korzystać z potencjału wzrostu, jaki oferuje ten rejon - powiedziała Karen Reddington, prezes FedEx Express Europe. Najnowsze wzmocnienie naszej sieci oznacza, że europejskie przedsiębiorstwa mogą teraz skorzystać z ogromnych możliwości rozwoju, jakie stwarzają rynki w Japonii i regionie APAC. Firmy mogą polegać na FedEx jako partnerze w rozwijaniu swojej działalności na tym kwitnącym szlaku handlowym.
Nowe połączenie to dla wielu polskich firm już działających na azjatyckim rynku szansa na dalsze rozszerzanie swojego biznesu w tym regionie, a dla tych, których jeszcze nie ma na tym rynku, perspektywa ekspansji. W FedEx stawiamy na usługi i rozwiązania, które stwarzają możliwości do rozwoju dla małych i średnich firm, a nowy lot właśnie taką możliwość daje – powiedział Mariusz Mik, Vice President Ground Operations Eastern Europe, FedEx Express.
Szybko rozwijające się rynki regionu APAC stanowią atrakcyjne miejsce dla wielu polskich i europejskich firm, które chcą poszerzać działalność w tym regionie. Japoński światowy import wzrósł o 28,3% w okresie od maja 2020 r. do maja 2021 r.5, przy czym Europa odpowiada za 16% całego japońskiego importu (103 mld dolarów).6 Japonia jest także czwartym co do wielkości rynkiem e-commerce.7 Jako jeden z wiodących graczy w dziedzinie logistyki ekspresowej w regionie APAC, FedEx obsługuje obecnie ponad 200 lotów tygodniowo pomiędzy regionem APAC a lokalizacjami w regionach Pacyfiku i Europy, łącząc tym samym klientów z krajów UE i APAC z rozległą globalną siecią firmy.
(Źródło: FedEx Corp.)