– Rozwój infrastruktury do obsługi ekologicznego transportu jest jednym z priorytetów GLS, a także ważnym elementem wsparcia naszych partnerów transportowych przy rozbudowie floty samochodów elektrycznych – wyjaśnia w rozmowie z Januszem Mincewiczem Tomasz Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.
Dział: Flota firm kurierskich
Dynamicznie rozwijająca się branża kurierska osiągnęła punkt, w którym stała się istotnym łącznikiem między pragnieniami konsumentów a oczekiwanymi przez nich dobrami materialnymi. Ewolucja tej branży ma zasięg globalny – od tętniących życiem ulic Nowego Jorku po spokojne krajobrazy Europy jest misternie wpleciona w pojazdy i technologie, które sprawiają, że globalne koło handlu się obraca.
Branża transportu drogowego stoi obecnie przed dwoma wyzwaniami. Zgodnie z unijnym rozporządzeniem wymagane jest ograniczenie emisji CO₂ przez nowe pojazdy ciężarowe. Do 2025 r. musi zostać ono zmniejszone o 15%, a do 2030 r. – o 30%. Jednocześnie oczekuje się, że osiągi takich pojazdów zostaną utrzymane, a nawet poprawione. Pomocne w tym będą nowoczesne środki smarne, głównie oleje silnikowe.
Transport, spedycja i logistyka od wielu lat stanowią jedne z najważniejszych obszarów polskiej gospodarki. Ważną rolę odgrywają m.in. przewozy międzynarodowe, których znaczenie wiąże się przede wszystkim z unikatowym położeniem geograficznym kraju. Do tego dochodzą również uwarunkowania wewnętrzne, które najlepiej widać na przykładzie firm kurierskich. Aż 77% Polaków korzysta z zakupów online, a każdego dnia przedsiębiorstwa działające w Polsce obsługują ponad 2 mln przesyłek. To temat, który warto przeanalizować w kontekście inicjatyw zarówno dotyczących polskiego rynku, jak i wyzwań dzielonych z innymi krajami. Aktualnie coraz większe znaczenie mają m.in. nowoczesne rozwiązania: od e-commerce po zrobotyzowanych kurierów obsługujących autonomiczne dostawy.