Dołącz do czytelników
Brak wyników

WYDARZENIA

4 kwietnia 2018

Światowe premiery w Stuttgarcie - relacja z targów LogiMAT 2018

67
Szesnasta edycja Międzynarodowych Targów Rozwiązań Intralogistycznych i Zarządzania Procesami LogiMAT za nami. Po raz kolejny imponujący dwucyfrowy wzrost na wszystkich frontach: odwiedzających, wystawców i powierzchni wystawienniczej wskazuje zarówno na rosnącą rangę wydarzenia, jak i ogromne zainteresowanie i potrzebę zapoznawania się z najnowszymi rozwiązaniami logistyki wewnętrznej.

Trzy dni hale targów w Stuttgarcie pękały w szwach. LogiMAT odwiedziło 55 300 profesjonalistów z branży, a swoje produkty pokazało 1564 międzynarodowych wystawców. Swojego zadowolenia nie kryje Peter Kazander, dyrektor zarządzający EUROEXPO Messe- und Kongress-GmbH, które organizuje LogiMAT. – Cieszymy się, że liczba odwiedzających nadal wykazuje silny wzrost, oparty na wysokim poziomie LogiMAT i po raz kolejny przerasta oczekiwaniamówi Peter Kazander. O znaczącej roli LogiMAT świadczy też fakt, że to właśnie w Stuttgarcie część liderów rynku zdecydowała się na światową premierę swoich produktów. W sumie premierowo zademonstrowano 122 rozwiązania.

POLECAMY


Ze statystyk prowadzonych na zlecenie targów wynika, że 41,1% odwiedzających przyszło z myślą o konkretnych projektach inwestycyjnych, a ponad 5% z nich podpisało kontrakt w trakcie pokazu, 17,4% planuje to zrobić tak szybko, jak to możliwe.


Światowe premiery


Stoisko liczące prawie 1000 metrów kwadratowych był sceną dla nowego miniloadu Jungheinrich STC 2B1A oraz wózka wysokiego składowania ETV 216i ze zintegrowanym akumulatorem litowo-jonowym. Miniload STC 2B1A to urządzenie do składowania niewielkich jednostek ładunkowych. Jungheinrich wykorzystał tu trzy nowe patenty: stabilny – mimo lekkiej konstrukcji – maszt, umożliwiający zastosowanie urządzenia w magazynach do 25 m, innowacyjną szynę jezdną oraz zintegrowany system napędowy Omega dla maksymalnego wykorzystania przestrzeni w magazynie. Pojazd osiąga prędkość podnoszenia 6 m na sekundę, a dzięki tzw. „SuperCaps” redukuje zapotrzebowanie na energię. „SuperCaps” to bufory energii, które ją przechowują, uwalnianą podczas procesów hamowania, a następnie podczas przyspieszenia wprowadzają ją z powrotem do układu napędowego.


Z kolei ETV 216i, jak informuje producent, jest pierwszym na świecie wózkiem wysokiego składowania, którego konstrukcja jest specjalnie przystosowana do akumulatora litowo-jonowego. Wózek może podnosić ładunki o wadze do 1600 kg na wysokość do 10,7 m. W porównaniu do konwencjonalnych wózków wysokiego składowania z akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, ETV 216i umożliwia osiągnięcie znaczącego wzrostu wydajności w magazynie. Inne korzyści z zastosowania nowej technologii litowo-jonowej to m.in. dłuższa żywotność akumulatora i bezobsługowość. 


SSI SCHÄFER świętował światową premierę nowego, dynamicznego produktu – SSI Flexi Shuttle. To skalowalny wózek jednopoziomowy zaprojektowany do zastosowania w wysoce dynamicznych, zautomatyzowanych systemach miniload z dynamicznie dostosowywalnymi do jednostek transportowych rozmiarami miejsc magazynowych. SSI Flexi Shuttle ma możliwość transportowania kartonów, tacek, sześciennych i stożkowych pojemników o wadze do 50 kg i wymiarach do 860 x 680 mm z pręd...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy