Rewolucyjne trendy i nowe perspektywy na targach MODERNLOG 2023

WYDARZENIA

Liderzy rynku wśród wystawców, prezentacja nowoczesnych rozwiązań intralogistycznych, rozmowy o aktualnych kierunkach rozwoju dla logistyki oraz spojrzenia w przyszłość – tak w skrócie można podsumować Targi Logistyki, Magazynowania i Transportu MODERNLOG.

Cieszę się, że mogliśmy gościć tak wielu profesjonalistów podczas targów MODERNLOG i konferencji Smart Warehouse. Dziękujemy wszystkim wystawcom, prelegentom i zwiedzającym za udział i wkład w rozwój branży logistycznej. Wasza obecność i zaangażowanie były inspirujące. Widzimy, że sektor logistyki rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego chcemy tworzyć wydarzenie, które jest skoncentrowane na wspieraniu rozwoju biznesu, prezentacji innowacyjnych rozwiązań, networkingu, a także dyskusji i wymianie wiedzy między ekspertami z różnych obszarów logistyki – podsumowuje Hanna Zdrojewska, dyrektor Targów MODERNLOG.

LIDERZY BRANŻY NA MODERNLOG

Na Międzynarodowych Targach Poznańskich można było spotkać integratorów systemów, producentów oraz dystrybutorów rozwiązań z zakresu Logistyki 4.0 i magazynów przyszłości. Statystyki, a także opinie zarówno wystawców, jak i zwiedzających jednoznacznie wskazują na pozytywny odbiór kierunku rozwoju targów MODERNLOG, które z każdym rokiem zyskują coraz większe uznanie i popularność.

– Targi MODERNLOG były dla nas jak zawsze fantastycznym doświadczeniem! Zaprezentowaliśmy regał satelitarny z platformami samojezdnymi, a więc część automatyki, którą oferujemy. Odwiedzający nasze stoisko mogli również zapoznać się z wózkami marki Crown, których jesteśmy dystrybutorem. Obserwujemy duże zmiany w branży – rozwiązania stają się coraz bardziej skomplikowane, systemowe i zautomatyzowane, a klienci poszukują nowoczesnych i szytych na miarę rozwiązań. Szukają także integratorów, którzy jak my pomogą im połączyć logicznie produkty różnych firm, aby stworzyć system, który będzie funkcjonował bez zarzutu – tłumaczy Katarzyna Stawiarska, koordynatorka ds. marketingu operacyjnego WDX. – Najważniejszą korzyścią targów są spotkania twarzą w twarz. To, co zabrała nam pandemia, teraz wraca i znów możemy dzielić się energią, dotknąć produktów i porozmawiać. To bardzo pozytywne przeżycie spotkać znajome twarze, a także nawiązać nowe kontakty. Spotykamy tu również studentów, którym chcemy przekazać jak najwięcej naszej wiedzy i doświadczenia, bo wiemy, że wychowujemy kolejne pokolenie logistyków.

Wśród wystawców targów MODERNLOG znalazło się dwóch laureatów Złotego Medalu MTP – to jedna z najbardziej prestiżowych i rozpoznawalnych nagród targowych w naszym kraju. Statuetki powędrowały do firmy Kardex za Intuicyjnego Asystenta Kompletacji – produkt ten wygrał również w konkursie Złoty Medal Wybór Konsumentów – oraz do Instytutu Studiów Programistycznych za Platformę Synaptic, czyli centralny system logistyczny.

– Nasze wrażenia z udziału w targach MODERNLOG są bardzo pozytywne. To były intensywne dni, które przyniosły nam bardzo dużo nowych kontaktów. Zauważyliśmy, że klienci są bardziej świadomi i trafiają do nas zdecydowani na pewne rozwiązania. Na stoisku pokazujemy całe portfolio naszych rozwiązań – ze względu na gabaryty naszych urządzeń zastosowaliśmy prezentację 3D na ekranach dotykowych, co pozwoliło odwiedzającym lepiej zrozumieć funkcjonowanie naszych produktów. Klienci mogą przybliżyć każde urządzenie i zobaczyć zasadę działania, a także poćwiczyć miejsca pobierania i oddawania towarów na naszych najnowszych urządzeniach do kompletacji ze wskazaniami optycznymi, które przede wszystkim eliminują pomyłki w tych procesach – opowiada Krzysztof Nowakowski, sales manager w firmie Kardex.

Wśród wystawców pojawiło się wiele firm, które po raz pierwszy zdecydowały się na stoisko. Jedną z takich marek było PDAserwis:

– Po raz pierwszy pojawiliśmy się na targach MODERNLOG w roli wystawcy i przyznam, że byliśmy mile zaskoczeni reakcją klientów. Nasza obecność na targach skupiła się głównie na promowaniu naszych rozwiązań AutoID, takich jak drukarki etykiet, terminale mobilne i czytniki kodów kreskowych. Targi były dla nas nie tylko okazją do zaprezentowania naszych rozwiązań, ale także do zapoznania się z produktami i technologiami innych firm. Współpraca jest dla nas niezwykle cenna, ponieważ umożliwia nam tworzenie czegoś nowego, interesującego i jeszcze bardziej innowacyjnego. Każdy z nas ma tu możliwość zdobycia nowej wiedzy i doświadczenia – powiedział Rajmund Rojek, account manager w firmie PDAserwis.

BOGATY PROGRAM TARGÓW MODERNLOG

Tegoroczna edycja targów obfitowała w liczne spotkania branżowe. O rozwoju polskiej i światowej logistyki w związku ze zmianami technologicznymi i społeczno-gospodarczymi dyskutowali prelegenci spotkania „Kierunek na strefę nowoczesnej logistyki” organizowanego przez Kostrzyńsko-Słubicką Specjalną Strefę Ekonomiczną i PSI Wielkopolska. Natomiast Polskie Stowarzyszenie Techniki Magazynowej, podczas Konferencji Regałowej, zajęło się zagadnieniami dotyczącymi systemów składowania, z którymi na co dzień mierzą się zarządzający magazynami.

W samym centrum pawilonu codziennie odbywały się pokazy logistyczne w strefie In4Log, które jak co roku przyciągnęły uwagę gości targowych. Wydawnictwo Medialog wspólnie z partnerami – AIUT, Mosca, Fronius, Craemer, AnterSystem, Continental, RedSteel, PolPlan, LGS Maximal, Agroma Polsad, LineLaser – przygotowało dynamiczne prezentacje najnowocześniejszych rozwiązań intralogistycznych.

DWA DNI ROZMÓW O MAGAZYNACH PRZYSZŁOŚCI

Rekordowa frekwencja na konferencji Smart Warehouse jednoznacznie potwierdza potrzebę rozmów na temat przyszłości pracy w magazynach oraz aktualnych wyzwań. W tegorocznej edycji wydarzenia wzięło udział ponad 600 osób. Podczas pięciu paneli dyskusyjnych na scenie Smart Warehouse pojawiło się 29 prelegentów z 26 znanych marek. Eksperci dyskutowali o mechanizacji i automatyzacji procesów magazynowych, robotach AGV, rozwiązaniach logistycznych dla e-commerce oraz o cyfryzacji danych.

– Cieszę się ogromnie, że mogłem wziąć udział w bardzo ciekawej dyskusji na temat fulfillmentu w ramach konferencji Smart Warehouse na poznańskich targach MODERNLOG. Była to idealna okazja, aby wymienić się spostrzeżeniami na ten obszar logistyki z praktykami działającymi w jednej branży. Z naszej dyskusji wynikało jasno, że fulfillment to coś więcej niż tylko logistyka. To też cały szereg działań wspierających sprzedaż e-commerce – podsumowuje Łukasz Wysokiński, dyrektor zarządzający InPost Fulfillment. – Podczas dyskusji doszliśmy do wspólnego wniosku, że choć fulfillment nie jest dla każdego (to idealna opcja w momencie skalowania biznesu lub nabierania rozpędu w kierunku sprzedaży cross-border), to jego rozwój musi podążać za oczekiwaniami rynku. Rynek tymczasem podąża za oczekiwaniami konsumenta, który chce dostać swoją paczkę tak szybko, jak to możliwe, w takiej formie, jaka odpowiada mu najbardziej. Tym samym dochodzimy do stwierdzenia, pod którym mogliśmy się podczas panelu podpisać wspólnie – skrótowiec FF oznacza zarówno Fulfillment, jak i Full Flexibility. Te określenia powinny zawsze iść w parze, dając szereg wartości dodanych i dla merchanta, i klienta końcowego. To właśnie przyświeca nam na co dzień w InPost Fulfillment!

Bardzo dużą popularnością cieszył się panel otwarcia konferencji „Human vs robotics, jak zakolegować się z robotem w magazynie”, podczas którego o sztucznej inteligencji, robotyzacji oraz interakcji między ludźmi a robotami dyskutowały ekspertki z wielu środowisk: Magdalena Morze (badaczka przyszłości), Aleksandra Przegalińska (profesorka AI), Malwina Faliszewska (trenerka różnorodności) oraz Ilona Miziewicz-Groszczyk (praktyczka logistyczka). Niemal w każdej dyskusji prelegenci odnosili się do rozwoju technologicznego oraz możliwości i wyzwań, jakie ze sobą niesie – także w panelu IoT digitalizacja, w którym uczestniczyła m.in. Marlena Dorniak z firmy Dachser:

– Konferencja Smart Warehouse to wydarzenie branżowe, ważne na mapie inicjatyw dla TSL. To, co istotne, to pokazanie, że branża jest świadoma wymagań, jakie stoją przed nią oraz zagrożeń – tych związanych z nadchodzącą nową technologią, ale też tych, które sama generuje np. w obszarze środowiska, nie pomijając takich ważnych elementów, jak CSR & ESG. Branża jest gotowa do wdrażania najnowszych technologii, w tym opartych na AI. Tutaj przykładem mogą być zastosowania cyfrowego bliźniaka. Panel, w którym wzięłam udział, to bardzo ważny głos praktyków z różnych dziedzin, wskazujący na potencjał, jaki drzemie w systemach i danych. Trzeba nauczyć się z nich korzystać i nie bać się tego, co niosą za sobą nowoczesne rozwiązania IT. Dziękuję za wspólną merytoryczną dyskusję i możliwość przedstawienia wizji digitalizacji procesów z perspektywy operatora logistycznego, jakim jest Dachser – mówi Marlena Dorniak, kierownik Oddziału Satelitarnego Dachser w Toruniu. 

Kolejna edycja targów zaplanowana jest na 4–7 czerwca 2024 r.

Zdjęcia: redakcja

Przypisy