Tylko jeden z 15 największych w Europie portów z terminalami kontenerowymi, w Antwerpii, zanotował w 2020 r. wzrost przeładunków (o 1,3%). DCT ze spadkiem 7,2% okupił ten trudny rok dużą czy relatywnie niewielką ceną?
Analizując cały rok 2020, można powiedzieć, że ta strata była stosunkowo niewielka. Przeładowaliśmy ponad 1,9 mln TEU – mimo wszystkich wyzwań, jakie postawiła przed nami pandemia. Nie było to łatwe zadanie, ale zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników oraz klientów zawsze było dla DCT Gdańsk najważniejsze.
Warto również podkreślić, że pomimo pandemii COVID-19, w 2020 r. odnotowaliśmy 4 proc. wzrost rok do roku przeładunków pełnych kontenerów na rynek lokalny. Jest to dowód na to, że polska gospodarka jest odporna i odradza się wraz z powrotem koniunktury.
Czy wyniki po pierwszych czterech miesiącach br. wskazują, że ten rok będzie lepszy dla DCT nie tylko w porównaniu do 2020, ale i 2019 r., kiedy nie było zakłóceń spowodowanych pandemią?
Wspomniane wyniki przeładunków na rynek lokalny w ub. roku pokazały, że polski rynek jest odporny na zawirowania, a wyniki za pierwszy kwartał tego roku potwierdziły ten optymistyczny trend wzrostowy. W tym okresie odnotowaliśmy 9-proc. wzrost przeładunków w porównaniu z tym samym okresem w 2020 r. Ponadto pierwszy kwartał br. był również lepszy niż ten sam okres w 2019 r., który był dla nas rekordowy.
Jest jeszcze za wcześnie, aby ocenić końcowe wyniki, ponieważ z pewnością pandemia wciąż wpływa na nasze działania. Docierają natomiast do nas...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!