Rozwój KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) dla dynamicznego sektora eCommerce – to jedno z kluczowych i ujętych w Strategii na lata 2021–2023 zadań Poczty Polskiej. Mając na uwadze podnoszenie jakości usług dla klientów eCommerce, Spółka rozwija przyjazne i wygodne rozwiązania.
Paczk@ w punkt – tak nazywają się pocztowe okienka, przy których klienci mogą sprawnie odebrać paczkę w ramach opcji Odbioru w Punkcie oraz wysyłać paczkę (dzięki platformie cyfrowej Envelo, systemowi „Elektroniczny Nadawca”, bądź aplikacji „Nadaj przesyłkę”). Przy okienku Paczk@ w punkt możliwe jest także wygodne nadawanie przesyłek bez potrzeby wydrukowania we własnym zakresie nalepki adresowej, czy dokonanie zwrotu nietrafionego zakupu.
Nasza strategia zakłada wzrosty rynku KEP na poziomie 15–16% średniorocznie. Naszym celem jest, aby wzrost przesyłek kurierskich obsługiwanych przez Pocztę był co najmniej na tym, rynkowym poziomie. Do 2024 roku podwoimy przychody z KEP. Koncentrujemy się więc na zapewnieniu wygodnej obsługi paczek, rozwijając sieć punktów odbioru, automatów paczkowych, a także zmieniając obsługę w placówkach pocztowych tak, aby klienci zamawiający paczki w e-sklepach byli uprzywilejowani – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Dotychczasowe okienka dedykowane usługom paczkowym zyskują nowe oznakowanie i nazwę. Wszystkie okienka Paczk@ w punkt, działające w obrębie placówek Poczty Polskiej, zostały oznaczone specjalnymi naklejkami z logotypem, dzięki którym można łatwo zorientować się, gdzie nadawcy, zainteresowani realizacją usług paczkowych oraz zamawiający usługę elektronicznie, zostaną obsłużeni w pierwszej kolejności. Dotychczas klienci najczęściej korzystali z obsługi dedykowanego okienka odbierając paczki zamawiane do placówki pocztowej jako punktu odbioru oraz nadawali paczki do innych punktów odbioru.
Placówki pocztowe realizujące obsługę Paczk@ w punkt można znaleźć we wszystkich województwach w kraju, a ich liczba przekroczyła obecnie 700 punktów.
(Źródło: Poczta Polska)