Dołącz do czytelników
Brak wyników

WYDARZENIA

4 marca 2020

NR 6 (Listopad 2019)

Nowości Taropak-u? Relacja z Międzynarodowych Targów Pakowania I Etykietowania Taropak

52

Na przełomie września i października tego roku na poznańskich targach swoją najnowszą ofertę zaprezentowali producenci i dystrybutorzy opakowań dla wszystkich gałęzi przemysłu i logistyki. W tym roku, mając na uwadze realia biznesowe oraz nowe wyzwania stające przed przemysłem opakowaniowym, organizatorzy wyodrębnili strefę poświęconą zagadnieniom opakowań w e-commerce.
 

Firma Bosky ogłosiła europejską premierę robota uniwersalnego UR16e Universal Robots. UR16e łączy duży udźwig z zasięgiem do 900 mm i zapewnia powtarzalność na poziomie +/- 0,05 mm. Dzięki temu idealnie nadaje się do automatyzowania zadań, takich jak przenoszenie ciężkich materiałów, obsługa ciężkich elementów i obsługa maszyn. – Ta premiera znacznie rozszerza możliwości użycia cobotów w wielu obszarach dla nas najistotniejszych: w procesie pakowania, szczególnie w paletyzacji – mówi Marcin A. Boski, prezes zarządu Bosky. Podobnie jak inne coboty e-Series UR, czyli UR3e, UR5e i UR10e, UR16e ma wbudowany czujnik siły, 17 konfigurowalnych funkcji bezpieczeństwa, w tym czas zatrzymania i odległość zatrzymania, a także intuicyjne programowanie.

Nowością na stoisku Novitus był automatyczny system ważąco-etykietujący Bilanciai Mercury MX500 HTB. Krzysztof Chojnacki z Novitus zwraca uwagę na wydajność urządzenia sięgającą 140 paczek na minutę. Naklejanie etykiet następuje metodą „Air-jet” (bezkontaktowo lub mechanicznie). Sterowanie ułatwia konsola z klawiaturą mechaniczną i kolorowym wyświetlaczem graficznym. Konstrukcja jest modułowa, pozwala na łatwą wymianę i czyszczenie pasów i czujników. Ważenie odbywać się może statycznie lub dynamicznie, etykietowanie obejmuje druk termiczny lub termotransferowy. System komunikacji umożliwia dwukierunkową wymianę danych, w czasie rzeczywistym. 

Bekuplast prezentował na TAROPAK-u nowe palety z rodziny VarioPallet. Dostępne są z pełnym blatem, a także z blatem ażurowym. Mogą mieć rant zabezpieczający, są też palety bez takiego rantu. – Mamy trzy wersje do wyboru: modele basic i basic + wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu. Z surowców pierwotnych (PP i HDPE) wykonano model advanced. W każdym przypadku produkty równie dobrze nadają się do wykorzystania w sektorze spożywczym, jak i w wielu innych – mówi Kamil Frątczak z Bekuplast.

Wózkowe nowinki

Rodzynkami wśród prezentowanych na targach tradycyjnych, czołowych wózków nazwać można maszyny marki Heli. Prezentowano pierwszy wózek czołowy tej marki, w którym zastosowano baterie litowo-jonowe. Pokazano 1,8-tonową maszynę serii G, a jak informował Tomasz Róg z Heli Polska, wózki w technologii litowo-jonowej dostępne są o udźwigu 1,5-3,5 t, zarówno w wariancie trzy-, jak i czterokołowym. W każdym przypadku elementem zestawu jest ładowarka. Warto przypomnieć, że wcześniej na rynek trafiły już wózki paletowe marki Heli z baterią litowo-jonową (Heli Mini CBD15J-Li). 

Duże zainteresowanie wśród targowych gości wzbudzała maszyna automatyczna Skilled. Umożliwia ona bezobsługowe transportowanie towarów pomiędzy liniami produkcyjnymi, bezpośrednio do ciężarówki czy w magazynach. To „inteligentny” pojazd typu LGV. – Wie dokładnie, w którym miejscu się zatrzymać, a przy tym spełnia wszystkie niezbędne normy bezpieczeństwa. Istnieje możliwość zainstalowania różnych systemów podnoszących  na podstawowym wózku: widły, rolki, kleszcze – podkreślano na stoisku. System można łatwo rozbudowywać dzięki konstrukcji modułowej, którą można dostosować do dowolnych wymagań produkcyjnych. Skilled LGV nie wymaga montażu jakichkolwiek dodatkowych elementów w podłożu, takich jak pętle indukcyjne czy systemy szyn. Wózki LGV mają wyrafinowane urządzenia bezpieczeństwa, takie jak PLS, zderzaki i czujniki antykolizyjne. PLS (laserowy skaner bliskości) jest czujnikiem optycznym, który odczytuje otaczające środowisko w zakresie przestrzeni 180 st. za pomocą promieni podczerwonych. Bazuje na zasadzie pomiaru czasu światła odbitego. Jeśli wyemitowane światło napotka obiekt, to zostanie odbite z powrotem do czujnika. Oceniając czas odbicia, czujnik oblicza dokładną pozycję wykrytego obiektu. Istnieje możliwość zaadaptowania zakresu monitoringu bezpośrednio do niebezpiecznego terenu maszyny. Automatyczny system załadunku ciężarówek wykorzystuje skaner laserowy 2D i system Skilled LGR. System potrafi wyliczać pozycję LGV wewnątrz ciężarówki, wykrywać szerokość ciężarówki, jej długość, jak również obecność palety i jej szerokość.

Skilled umożliwia bezobsługowe transportowanie towarów pomiędzy liniami produkcyjnymi, bądź bezpośrednio do ciężarówki, czy w magazynach. To „inteligentna” maszyna typu LGV

 

Na stoisku Heli prezentowano pierwszą czołową maszynę tej marki, w której zastosowano baterie litowo-jonowe. Pokazano 1,8-tonowy wózek serii G

 

Firma Bosky ogłosiła europejską premierę robota uniwersalnego UR16e Universal Robots

 

Firma Aspekt pokazała m.in. system zautomatyzowanych szaf, działających w oparciu o technologię Apex Connect n’ Go

 

Przypisy