Logisys wraca do domu!

RYNEK AKTUALNOŚCI

Chaingers kupuje markę Logisys od HUB logistics. Oznacza to, że historia zatoczyła koło i marka Logisys trafia do firmy, której udziałowcami są… założyciele i twórcy sukcesu Logisys.

HUB logistics, fiński lider outsourcingu logistyki wewnętrznej, który pięć lat temu otworzył biuro w Polsce, a w 2017 roku kupił spółkę Logisys, odsprzedał jej markę firmie Chaingers, której udziałowcami są założyciele Logisys.

Bartosz Jacyna i Łukasz Musialski, bo o nich mowa, powołali do życia Logisys w 2005 roku. W ciągu 12 lat działalności kierowana przez nich firma zdobyła pozycję lidera konsultingu logistycznego w Polsce pod względem liczby oraz zakresu zrealizowanych projektów. W 2017 roku spółka Logisys została sprzedana Finom, którzy w tamtym czasie zatrudniali ponad 650 osób w 25 biurach na terenie Finlandii, Niemiec, Estonii i Rosji. Przez kolejne 3 lata założyciele Logisys pracowali dla HUB logistics, jednak w połowie 2020 roku ich przygoda z fińską firmą dobiegła końca.

Pomysły na dalszą przyszłość były różne, głównie hobbistyczne i podróżnicze, a spotkania byłych wspólników miały na początku charakter czysto towarzyski. Jednakże 15 lat współpracy to sporo, więc od spotkania do spotkania zaczęły pojawiać się także pomysły na wspólne projekty biznesowe. Z idei tych wyłonił się w końcu obraz zupełnie nowej marki konsultingowej – organizacji, jakiej jeszcze nie było, firmy, która zmieni reguły gry.

I tak oto na rynku konsultingowym pojawiła się marka Chaingers, którą Bartosz Jacyna i Łukasz Musialski założyli wspólnie z dwójką innych znanych w branży menedżerów i doświadczonych konsultantów – Witoldem Bachajem oraz Kazimierzem Grabowskim. Nowy gracz, pomimo braku rozpoznawalności, pozyskał klientów i projekty, które szybko wypełniły kalendarz oraz stworzyły solidne podstawy do dalszego rozwoju. Był to bez wątpienia spektakularny sukces, który już na starcie dawał świetne perspektywy na przyszłość. Nikt jednak nie przypuszczał, że niespełna rok po rozpoczęciu działalności nadarzy się szansa, aby przejąć aktywa marketingowe, w tym markę Logisys, od fińskiego właściciela.

Można powiedzieć, że historia zatoczyła koło i marka Logisys „wraca do domu”, ale kluczowa w tej historii jest przede wszystkim synergia dwóch marek konsultingowych. Doświadczenie i baza wiedzy Logisys oraz nowe spojrzenie i innowacyjność Chaingers kumulują się w tym momencie w jednej organizacji, łącząc dorobek dotychczasowego lidera rynku oraz dynamikę i świeżość nowego gracza.

W materiałach marketingowych Logisys można przeczytać, że „w biznesie liczy się bezpieczeństwo i wynik”, co jak najbardziej jest prawdą, lecz dzisiaj należałoby dokonać parafrazy tego hasła, puentując, że „w konsultingu logistycznym liczy się Logisys i Chaingers” albo jeszcze trafniej, że „w konsultingu logistycznym liczą się ludzie”.

Historia Logisys i Chaingers pokazuje, że to właśnie doświadczeni i kompetentni ludzie stoją za sukcesem marki, zwłaszcza w takim biznesie jak konsulting.

(Źródło: Chaingers)

Przypisy