Dołącz do czytelników
Brak wyników

WYDARZENIA

17 marca 2020

NR 3 (Maj 2019)

Logistycy + Pruszcz + Pokaz. Zapowiedź Profesjonalnych Warsztatów Magazynowych w LPP

30

10 września br. zapowiada się bardzo intensywnie, bo nasza redakcja otwiera bramę kolejnego nowoczesnego magazynu! Zapraszamy do Pruszcza Gdańskiego, skąd gospodarz kolejnej edycji Profesjonalnych Warsztatów Magazynowych – firma LPP – dyktuje trendy w modzie i logistyce.

LPP SA to polska firma rodzinna i zarazem jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od ponad 25 lat konsekwentnie prowadzi działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. LPP SA zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. 

Firma posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m² oraz sklepy on-line w 12 krajach Europy. Każdego roku LPP sprzedaje ponad 200 000 000 sztuk odzieży i akcesoriów, które dystrybuuje do przeszło 20 krajów na trzech kontynentach. Globalna sieć zaopatrzenia i dystrybucji LPP jest zarządzana centralnie i obejmuje operacje realizowane w oparciu o własną infrastrukturę, jak i przy współpracy z operatorami logistycznymi. Sieć ta składa się ze zintegrowanego systemu Centrów Konsolidacyjnych, Centrów Dystrybucyjnych, jak i Fulfillment Centers. We wrześniu br. logistycy będą mieli niepowtarzalną okazję w ramach Profesjonalnych Warsztatów Magazynowych spotkać się w Centrum Dystrybucyjnym LPP w Pruszczu Gdańskim.

Centrum Dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim to jeden z największych i najnowocześniejszych tego typu obiektów branży odzieżowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Centrum powstało w 2008 r. W latach 2013-2015 obiekt przeszedł modernizację i został znacznie rozbudowany. Jego powierzchnia wynosi obecnie 66 000 m² i jest aktualnie dalej rozbudowywana. Docelowo centrum liczyć będzie ponad 86 000 m² powierzchni.

Obecnie obsługuje dostawy do przeszło 1700 sklepów stacjonarnych położonych w Europie i na Bliskim Wschodnie oraz dla Fulfillment Centers w Gdańsku i Strykowie.

Kluczową rolę w systemie zarządzania procesem logistycznym w Centrum Dystrybucji odgrywa system miniload, zapewniający optymalne składowanie towaru. Jego działanie polega na automatycznym pobieraniu oraz dostarczaniu kartonów z regałów. Działanie to zapewniają zrobotyzowane układnice oraz system automatycznych przenośników. Pojemność magazynu automatycznego pozwala obecnie na przechowywanie ponad 600 000 kartonów. Po rozbudowie pojemność ta wzrośnie do ponad miliona kartonów. W centrum zainstalowano również pięć nowoczesnych urządzeń sortujących, w tym najwyższej klasy, automatyczne sortery typu Cross Belt, które w jednym cyklu pakowania są w stanie obsłużyć blisko 750 salonów. Transport towarów pomiędzy poszczególnymi obszarami centrum odbywa się poprzez system przenośników, których sumaryczna długość wynosi ponad 10 km.

Tradycyjnie Profesjonalne Warsztaty Magazynowe podzielone będą na dwie części – teoretyczną i praktyczną wizytę w Centrum Dystrybucyjnym.

Centrum Dystrybucyjne LPP w liczbach:

Powierzchnia: 66 000 m²
Pojemność: 926 000 kartonów
Operacje w magazynie automatycznym: 90 000/dzień
Liczba maszyn sortujących: 5
Wydajność sortowania: 46 000 jednostek/godzinę
Tunele RFID: 10

 

Cztery punkty programu warsztatów:

Globalna sieć zaopatrzenia i dystrybucji

  • Jak zbudowana jest struktura globalnej logistyki LPP?
  • Elastyczność dostaw i procesu dystrybucji – jak LPP optymalizuje proces zaopatrzenia salonów?
  • Centra dystrybucyjne a rozwój Fulfillment Centers – jak dzielić role w dobie omnichannel?

Automatyka – rozwiązania obsługujące dynamiczną logistykę odzieży

  • Od rozwiązań manualnych do automatyki magazynowej – jak na przestrzeni dekady rozwijało się portfolio automatyki magazynowej LPP?
  • Z jakimi wyzwaniami wdrożeniowymi w automatyzacji magazynu zmierzyło się LPP?
  • Jak optymalizowane są procesy logistyczne w Centrum Dystrybucyjnym LPP?

Radio Frequency Identification Technology, czyli sky is the limit

  • Radiowa identyfikacja odzieży – jakie są oczekiwania, a jak wygląda rzeczywistość?
  • Jakie wyzwania niesie ze sobą implementacja systemu identyfikacji radiowej?
  • Możliwości systemu RFID i spektrum nowych funkcjonalności w branży odzieżowej – dokąd zmierza LPP?

Rola e-commerce w budowanej przez LPP sieci logistycznej

  • Jak dzisiejsza logistyka stymuluje wzrost sprzedaży?
  • Fulfillment Center a obsługa regionów. 
  • Jak proces ekspansji zagranicznej wpływa na standaryzację projektów logistycznych?

 

Przypisy