Frigo Logistics z planami inwestycyjnymi za 100 mln zł

AKTUALNOŚCI OPERATORZY LOGISTYCZNI

Firma Frigo Logistics, która obsługuje największe sieci sklepów handlowych w Polsce, wciąż poszerza swoje portfolio o logistykę produktów świeżych, rozmrażanych oraz farmaceutycznych. Jak mówi Kris Verbruggen, Prezes firmy – najbliższe 2-3 lata wiążą się z nowymi, dużymi inwestycjami (m.in. w nowe centra dystrybucyjne, fotowoltaikę i flotę elektryczną), których kwota ma oscylować wokół 100 mln zł. Firma planuje też ekspansję na nowe rynki.

Każdego roku Polacy kupują blisko 100 mln kg produktów mrożonych. Daje to średnio 2-3 proc. roczny wzrost rynku mrożonek w Polsce. Trend ten wzmocniła pandemia i praca zdalna, które wpłynęły na zmianę zachowań i przyzwyczajeń konsumenckich. Korzystają na tym tacy operatorzy, jak Frigo Logistics, który każdego dnia składuje i dostarcza produkty mrożone do ponad 3,5 tys. punktów w całej Polsce, w tym do sklepów takich sieci, jak Auchan, Carrefour, Aldi, MAKRO, Kaufland, Netto, Tesco i SPAR oraz do centrów dystrybucyjnych Biedronki, Żabki i Eurocashu.

Ostatnie miesiące były we Frigo Logistics szczególnie intensywne. Stale się rozwijamy i wzmacniamy naszą pozycję na rynku, m.in. poprzez poszerzanie portfolio o produkty świeże, rozmrażane czy farmaceutyki, ale także planowane przejęcie firmy logistycznej Armir z Mysłowic, która posiada flotę ok. 60 pojazdów oraz generuje ok. 60 mln zł przychodów rocznie. W tym roku ważną inwestycją Frigo Logistics było również uruchomienie pierwszego w Polsce, zautomatyzowanego sortera produktów mrożonych. Podjęte działania mają zwiększyć w tym roku przychód firmy nawet do 140 mln zł, ze 122,6 mln zł w roku poprzednimmówi Prezes Zarządu Frigo Logistics, Kristof Verbruggen.

Oddana w tym roku inwestycja, sorter produktów mrożonych w centrum dystrybucyjnym w Radomsku, znacząco usprawnia pracę magazynu i wspiera pracowników firmy przy utrzymaniu najwyższej jakości.

Teraz firma skupia się na rozwoju zasilania fotowoltaicznego za sprawą instalowanych paneli słonecznych. Planowana w Żninie farma o mocy 1000 kW, ma zapewnić Frigo Logistics samowystarczalność energetyczną.

Również inwestycja we flotę elektryczną, którą Frigo Logistics ma w planach w najbliższych latach, wpisuje się w proekologiczną politykę firmy oraz umożliwi ograniczenie kosztów.

W przyszłości firma chce się rozwijać również o nowe lokalizacje. Frigo Logistics planuje budowę centrum przeładunkowego pod Warszawą, ale również w Trójmieście, Białymstoku czy Rzeszowie. Nowe magazyny oraz rozwój floty pozwolą nam usprawnić realizowane dostawy i jeszcze bardziej zwiększyć jakość realizowanych usług. Działalność w nowych branżach, jak farmacja, rozwój własnej infrastruktury operacyjnej oraz ekspansja sąsiednich rynków zagranicznych, stanowią obecnie dla nas główne cele podsumowuje Prezes firmy, Kris Verbruggen.

(Źródło: Frigo Logistics)

Przypisy