Dołącz do czytelników
Brak wyników

WYDARZENIA

17 marca 2020

NR 3 (Maj 2019)

Cztery salony MODERNLOG-u. Zapowiedź Targów Logistyki, Magazynowania i Transportu MODERNLOG

47

Bogata oferta dla wszystkich entuzjastów Logistyki 4.0, nowoczesne rozwiązania i najnowsze trendy – to niewątpliwy magnes tegorocznych targów MODERNLOG. Wydarzenie organizowane na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w dniach od 4 do 7 czerwca 2019 r., w tym samym czasie co targi ITM Polska, jest gwarancją synergii branż.

 

Jak zwykle w ramach targów można spodziewać się inspirujących pokazów, spotkań z ekspertami oraz stref tematycznych. Ekspozycja MODERNLOG podzielona zostanie na cztery salony: „Magazyn przyszłości”, „Nowoczesne systemy transportu”, „E-commerce i omnichannel”, „Budownictwo magazynowo-produkcyjne”. „Logistyka 4.0”  to hasło przewodnie tegorocznej edycji targów. Firm podążających za nowymi trendami w tym sektorze nie może tu zabraknąć. 

Salon „Magazyn przyszłości”

Prezentacja trendów i nowoczesnych rozwiązań związanych z intralogistyką to główne założenie salonu „Magazyn przyszłości”. Na przestrzeni ostatnich lat, wraz z popularyzacją modelu Lean Manufacturing, zwiększa się zainteresowanie intralogistyką. Obejmuje ona wewnętrzny obrót surowców od chwili ich przyjęcia w magazynie do wydania gotowego produktu z magazynu wyjściowego. Jej główny cel to wytworzenie przy użyciu odpowiedniego sposobu dobrej jakości produktu, we właściwym czasie i ilości zgodnej z zapotrzebowaniem. W procesie istotne jest także dostarczenie produktu do właściwego miejsca, ale przy jak najniższych kosztach, a najlepiej przy zerowych stratach. Zakres tematyczny salonu to: systemy magazynowe, systemy komisjonowania i kompletacji, systemy zarządzania magazynem WMS, systemy bezpieczeństwa w magazynie, systemy etykietowania i skanowania.

Salon „Nowoczesne systemy transportu”

Brak odpowiednich, nowoczesnych środków transportu wewnętrznego, konieczność wykonywania większości prac bezpośrednio przez pracowników czy niedobory sprzętowe – to wszystko nie tylko znacząco opóźnia pracę, obniżając jej efektywność, ale jednocześnie stanowi źródło zagrożeń dla zatrudnionych osób. Produkty prezentowane w ramach salonu „Nowoczesne systemy transportu” pozwolą przybliżyć najnowsze rozwiązania wpływające na usprawnienie systemu transportu wewnątrzmagazynowego. Zakres tematyczny salonu to: wózki widłowe, roboty samojezdne AGV, komponenty, akcesoria i oprogramowanie dla wózków widłowych, przenośniki, manipulatory, oprogramowanie do zarządzania obszarem produkcyjnym MES, robotyzacja w logistyce.

Salon „Budownictwo magazynowo-produkcyjne”

Mateusz Nowakowski, dyrektor targów MODERNLOG

Nowoczesna logistyka jest odpowiedzią na dynamiczne zmiany zachodzące w globalnej gospodarce. Zmieniają się nie tylko kanały sprzedaży, w której wiodącą rolę odgrywa e-handel, ale przede wszystkim zaczynamy odczuwać zmiany w związku z brakiem odpowiednich kadr. Według ostrożnych szacunków w samych USA do 2030 r. będzie brakowało ok. 25 mln pracowników. Giganci już zdają sobie z tego sprawę, dlatego też przyszłością są roboty w magazynach, halach produkcyjnych, autonomiczne wózki czy odpowiednie oprogramowanie pozwalające gospodarować posiadanymi zasobami. Wkraczamy w fazę Logistyki 4.0, więc tym bardziej zapraszam na targi MODERNLOG!

 

Z roku na rok rosną zasoby nowoczesnej powierzchni magazynowej. Ofensywa inwestycyjna deweloperów nie dziwi, bo zapotrzebowanie na magazyny jest bardzo wysokie. Eksperci w kolejnych latach prognozują utrzymanie wysokiego popytu na powierzchnie magazynowo-produkcyjne w Polsce. Odpowiedzią na tak dynamicznie rozwijający się rynek i panujące na nim trendy jest salon „Budownictwo magazynowo-produkcyjne” podczas targów MODERNLOG. Pozwoli on deweloperom na prezentację swoich ofert. Pojawią się także propozycje nowoczesnych rozwiązań infrastruktury magazynowej. Zakres tematyczny salonu to: deweloperzy magazynowo-produkcyjni, oferta powierzchni pod magazyny i hale, ubezpieczenia, finansowanie, systemy bezpieczeństwa budynków, bezpieczeństwa pracy, IT, ppoż., oznakowanie, bramy, oświetlenie.

Salon „E-commerce i omnichannel”

Omnichannel to punkt obowiązkowy w strategii handlowej producentów i przedsiębiorstw handlu detalicznego. Konsumenci oczekują możliwości wyboru najwygodniejszego kanału podczas procesu zakupu. Integralną częścią strategii omnichannel są nowoczesne technologie, które sprawiają, że cały proces sprzedaży funkcjonuje jak dobrze naoliwiona maszyna. Logistyka jest branżą odgrywającą kluczową rolę w procesie wdrażania modelu omnic...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy