Dołącz do czytelników
Brak wyników

WYDARZENIA

14 marca 2020

NR 1 (Styczeń 2019)

130 światowych premier i nowości. Zapowiedź targów LogiMAT 2019 w Stuttgarcie

44

Od 19 do 21 lutego Stuttgart po raz 17. zaprasza na specjalistyczne targi rozwiązań intralogistycznych i zarządzania procesami. Jest to największa tego typu impreza na świecie, na dodatek bardzo blisko Polski.

Aż trudno uwierzyć, że tylko 11 wystawców od nas weźmie udział w imprezie, która odbywa się tak blisko i jest tak istotna. Z pewnością lokalizacja terenów targowych tuż przy lotnisku w Stuttgarcie stanowi duży plus. Przechodzi się bowiem przez ulicę i już się jest na targach. Działa bezpośrednie połączenie lotnicze z Warszawy, które przez kilka lat było zawieszone. Są też inne możliwości, dzięki którym szybko można dotrzeć na tę ważną dla branży imprezę. 

Bardzo istotnym elementem targów są coroczne wykłady i dyskusje. Tematem są oczywiście aktualne i przyszłe zagadnienia z branży logistycznej. W tym roku organizatorzy zapowiadają ok. 30 odczytów i forów.

Każde zaplanowano na 75 minut. Weźmie w nich udział ponad 100 fachowców z wielu branż. Najczęściej poruszanymi zagadnieniami będą: cyfryzacja, robotyzacja, sztuczna inteligencja, autonomiczny transport i robotyka. 

Na tegorocznej imprezy będzie też oczywiście mowa o bilansie CO₂, który staje się jeszcze ważniejszy. Coraz częstsze alarmy smogowe mogą przyspieszyć kolejne decyzje polskich włodarzy. Wszędzie o tym słyszymy, ale niemal każdego dnia pojawia się coś nowego. Do tego codziennie ponad 40 fachowych wykładów czy prezentacji, organizowanych przez wystawców, podczas których można oczywiście także pytać i w praktyce poznać wiele rozwiązań. To największa zaleta targów – szeroka oferta w jednym miejscu. Choć to „jedno miejsce” oznacza 10 hal i czasu może zabraknąć. Dlatego organizatorzy podzielili wystawców na kilkanaście kategorii tematycznych. Spis wszystkich wraz z planem terenów targowych jest do sprawdzenia i pobrania na stronie www.logimat-messe.de. Tam można też znaleźć szczegółowy plan spotkań, odczytów, forów i prezentacji oraz wszystkie pozostałe informacje, jakie mogą się przydać. W tym oczywiście spis wystawców ze szczegółową wyszukiwarką. Dla odwiedzających dzienny bilet kosztuje 28 €, zaś trzydniowy karnet 42 €. Ale wielu wystawców, także polskich, proponuje darmowe zaproszenia na LogiMAT 2019. Warto poszukać i takowe sobie zapewnić, jest jeszcze trochę czasu. Podobnie z dogodnym i tanim połączeniem lotniczym. Przejazd tylko autostradami też jest już dostępny z wielu miejsc w Polsce.

Impreza wyprzedana

LogiMAT 2019 to przeszło 1600 wystawców z ponad 40 krajów, prezentujących swoją ofertę na powierzchni 120 000 m². To o 7500 m² więcej niż poprzednio. I tak za mało, ponieważ już w lipcu 2018 r. całość powierzchni na tę imprezę była wyprzedana. – Obserwujemy rosnące z roku na rok zainteresowanie naszymi targami, zwłaszcza firm zagranicznych – mówi szef targów Michael Ruchty. Organizatorzy spodziewają się ok. 57 000 gości związanych z branżą, którzy przybędą z całego świata. Oprócz globalnych potentatów branży logistycznej na targach można spotkać również średnie przedsiębiorstwa. Wiele z nich ma nie mniej ciekawą ofertę i godne uwagi nowości. Około 200 wystawców zadebiutuje na LogiMAT. Motto tegorocznych targów brzmi: „Intralogistyka z pierwszej ręki: inteligentnie – efektywnie – innowacyjnie”. Znaczy to nic innego, jak przedstawienie najnowszych rozwiązań w celu uporania się z wyzwaniami, jakie niosą ze sobą cyfryzacja, Internet Rzeczy i logistyka 4.0. Targi są również swego rodzaju targami pracy i platformą komunikacyjną. 

Co nowego?

Robot do komisjonowania (SIR) pokaże Vanderlande (fot. Vanderlande)

 

Knapp przedstawi cyfrowe stanowisko pracy Pick-it-Easy Evo oraz nowe oprogramowanie mobilne RedPilot (fot. Knapp)

 

W bieżącym roku goście targów LogiMAT mogą zobaczyć ponad 130 światowych premier i nowości. Trudno wymienić wszystkie, dlatego przedstawiamy tylko kilka przykładów. Linde MH zapowiada udoskonalony wózek D 10 AP z poprawionym asystentem operatora, który dopasowuje prędkość pojazdu do wielkości obciążenia. Jungheinrich zaprezentuje rozwiązania z zakresu automatyzacji, wyposażone w technologię litowo-jonową. Zapowiada również premierę nowego wózka. – Jeszcze za wcześnie, aby ujawniać szczegóły, ale zapewniam, że jak zwykle u nas będzie to ciekawy model, który szybko zdobędzie nabywców – mówi tajemniczo Benedikt Nufer z Jungheinrich. Na stoisku będzie można obejrzeć w akcji m.in. układnicę miniload STC 2B1A do automatycznych magazynów drobnicowych.

Z kolei Vanderlande zapowiada nową generację swoich skalowalnych rozwiązań magazynowych. Jest jeszcze lepiej dostosowana do wyzwań e-commerce, co pewnie wynika m.in. z doświadczeń końca 2018 r., kiedy wiele sklepów i firm kurierskich oraz poczt zostało zasypanych przesyłkami. Niektóre z nich trafiły do odbiorców ponoć dopiero w II poł. stycznia. System ma lepiej obsługiwać nie tylko wysyłkę, lecz także przyjmowanie zwrotów przez sprzedawców. Pomaga to w za...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy