Dołącz do czytelników
Brak wyników

DODATEK SPECJALNY: CASEBOOK 2021

10 grudnia 2021

NR 6 (Listopad 2021)

Z Polski do Hajfy. Stalowy kolos dla Morza Śródziemnego

0 229

DACHSER Air & Sea Logistics podjął się zadania przetransportowania dźwigów statek-brzeg dla portu w Hajfie. Był to projekt na niespotykaną dotąd skalę. Nowe suwnice kontenerowe pokonały drogę z Polski przez Hamburg nad Morze Śródziemne, a ich części trzeba było odebrać od dostawców z całej Europy.

Giganty oceanów: kontenerowce i supertankowce klasy Post-Panamax. Nazwa tych statków wzięła się od tego, że są zbyt duże, by zmieścić się w śluzach Kanału Panamskiego, który jest najkrótszą drogą łączącą Ocean Atlantycki i Spokojny. Na wschodnim wybrzeżu Morza Śródziemnego leży izraelskie miasto portowe Hajfa, gdzie nawet te ogromne statki są mile widziane. 
Od 2010 r. statki typu Post-Panamax wypływają z terminalu kontenerowego HaCarmel, który może obsługiwać jednostki o długości ponad 350 m. Głębokość wody przy pirsach przeładunkowych terminalu wynosi ponad 15 m, a przy terminalu naftowym nawet do 10 m. Aby dotrzymać kroku pracom przy nabrzeżu, zarządca portu postanowił dosłownie wejść na wyższy poziom, zamawiając cztery nowe, przedłużone dźwigi kontenerowe w firmie Kocks Ardelt Kranbau z Bremy, światowego lidera na rynku suwnic bramowych Goliath i pioniera w rozwoju żurawi kontenerowych. Podczas gdy dotychczasowe rozwiązania dźwigowe wykorzystywane w porcie mogą obsługiwać 7–8 „pięter” statku, nowe dźwigi sięgają 11 – jest to duży wzrost wydajności i efektywności portu.

POLECAMY

Części z całej Europy

Rozmiar dźwigów dorównuje skali wyzwań logistycznych. – Części i komponenty musiały zostać zebrane z całej Europy, a następnie wysłane z Hamburga – wyjaśnił Hans-Ulrich Brüggemann, Manager Seafreight Projects w DACHSER Air & Sea Logistics w Kolonii. Stalowe elementy konstrukcyjne zostały wyprodukowane w Polsce, 26 ciągników terminalowych przyjechało z Antwerpii, a poszczególne części maszyn pochodziły od dostawców rozsianych po całej Europie. 
– Zebranie wszystkich elementów i skoordynowanie procesów było zadaniem herkulesowym. Nie byłoby to możliwe bez ścisłej współpracy z naszym zaufanym partnerem, ICL-Israel Cargo Logistics. 
Od m...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy