Terminal DB Schenker w ekologicznym wydaniu

AKTUALNOŚCI POWIERZCHNIE MAGAZYNOWE

Na początku 2021 roku DB Schenker przeniósł operacje z dotychczasowego obiektu w Lublinie do nowoczesnego terminala położonego w Strefie Aktywności Gospodarczej w Świdniku.

Inwestycja na rzecz klientów z Lubelszczyzny powstała w oparciu o najwyższe standardy nowoczesnego i ekologicznego budownictwa. Dzięki temu możliwe jest zwiększenie efektywności operacji oraz bezpieczeństwa zatrudnionych ludzi i obsługiwanych przesyłek.

Przyznany pod koniec lutego br. certyfikat BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) określa standardy w zakresie zrównoważonego projektowania, budowania i użytkowania obiektów. Metoda BREEAM zwraca uwagę na komfort użytkowania budynku, bezpieczeństwo i higienę pracy, rozwiązania służące zdrowiu i temu, co charakteryzuje tzw. wellbeing pracowników. Punktowane są obszary związane z zastosowanymi materiałami budowlanymi i wykończeniowymi. W trakcie weryfikacji oceniania jest także jakość rozwiązań w zakresie ochrony środowiska, w tym wydajności energetycznej, oszczędności wody czy zarządzania odpadami.

Terminal w Świdniku to druga, obok Rzeszowa, inwestycja zrealizowana w ciągu ostatnich miesięcy. W obie te lokalizacje zainwestowaliśmy łącznie ponad 100 mln złotych. Tworzymy bezpieczne i nowoczesne miejsca pracy, starając się do maksimum ograniczyć negatywny wpływ naszej działalności na otoczenie mówi Piotr Zborowski, CEO North & East Europe w DB Schenker.

Terminal w Świdniku, zrealizowany przez Panattoni, ma prawie 4500 mkw. powierzchni operacyjnej i 45 doków ładunkowych. 665 mkw. przeznaczonych jest na część biurową. Obiekt wyposażono w nowoczesne rozwiązania, m.in. ciche wózki widłowe o napędzie elektrycznym, urządzenia pozwalające na odzysk ciepła czy oświetlenie typu LED. Metoda BREEAM ocenia również budynki pod kątem dostępności komunikacyjnej. Nowy terminal DB Schenker dla lubelskiego oddziału firmy jest dogodnie zlokalizowany. Znajduje się w pobliżu lotniska oraz drogi krajowej S17, biegnącej szlakiem europejskiej trasy E372, która łączy południowo-wschodnią Polskę z zachodnią Ukrainą.

(Źródło: DB Schenker)

Przypisy