Korzystają z systemowych rozwiązań monitoringu temperatury.
POLECAMY
Warunki, w jakich pracownicy mogą podejmować swoje obowiązki są określone przez szczegółowe wytyczne prawne. W Polsce w pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę nie niższą niż 14°C, chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają (dla pomieszczeń, w których jest wykonywana lekka praca fizyczna i w pomieszczeniach biurowych temperatura nie może spaść poniżej 18°C).
Z kolei na przykład niemieckie prawo precyzuje, że dla pracy w trybie siedzącym w pomieszczeniach pracodawca powinien utrzymać temperaturę przynajmniej 19-20°C, a w przypadku pracy stojącej 12-19° C, gdzie dolny pułap określa się już jako trudne warunki. W pomieszczeniach socjalnych, stołówkach, szatniach itd. temperatura nie powinna spadać poniżej 21° C. Szczegółowa kontrola warunków jest tym bardziej utrudniona, gdy pomieszczenia są ogrzewane przez kilka źródeł energii, a dodatkowe ciepło wydzielają maszyny. Sprawdzenie temperatury w różnych pomieszczeniach może być wówczas problematyczne.
Dla komfortu pracowników
Przed wyzwaniem utrzymania temperatury w odpowiednich ramach stanęło m. in. przedsiębiorstwo Dr Fischer, jeden z liderów na rynku oświetleniowym, który zatrudnia ponad 500 pracowników. Międzynarodowa firma produkuje rozwiązania oświetlenia dla niemal wszystkich możliwych zastosowań: od ruchu ulicznego i medycyny, przez przemysł i architekturę. Produkty, częściowo wykonywane ręcznie z fabryk zlokalizowanych w Niemczech, Francji czy Włoszech trafi...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!