Dołącz do czytelników
Brak wyników

AKTUALNOŚCI

1 lipca 2019

Rewolucja cyfrowa trwa. Jakie trendy zmieniają biznes?

0 288
Firmy zmuszone są do adaptacji i rozwoju w dziedzinie łączności cyfrowej, automatyzacji, sztucznej inteligencji, miniaturyzacji i personalizacji. Globalna organizacja GS1 zbadała, jak trendy i innowacje wpłyną na naszą pracę i życie.

Analizując działania biznesowe obejmujące różne sektory przemysłu, Rada ds. Innowacji GS1, w skład której wchodzą przedstawiciele największych światowych firm, m.in. Johnson & Johnson czy Procter & Gamble, zidentyfikowała najważniejsze bieżące i krótkookresowe trendy biznesowe, wśród których znajdują się:

POLECAMY

  • Bezpieczeństwo i ochrona danych
  • Identyfikowalność produktów
  • Zrównoważony rozwój
  • Logistyka i usługi na żądanie
  • Automatyzacja i Smart Everything
  • Konsumenci w centrum uwagi
  • Masowa personalizacja

Rynek bezpieczeństwa cybernetycznego przekracza już 100 miliardów USD i ma przekroczyć 200 miliardów USD do 2021 roku. Prezes Rady Innowacji GS1, Sanjay Sarma, profesor inżynierii mechanicznej z Massachusetts Institute of Technology, komentuje raport: „Więcej danych oznacza więcej szans na dialog z konsumentami.” 

Identyfikowalność produktów ma kluczowe znaczenie dla zrównoważonego rozwoju. Coraz bardziej świadomi konsumenci chcą bowiem wiedzieć, nie tylko gdzie został wyprodukowany zakupiony przez nich produkt, ale także jaką drogę przebył zanim trafił na sklepowe półki. 

Zrównoważony rozwój dzieje się naprawdę... Coraz więcej firm traktuje to poważnie i rozumie, że ich reputacja w kwestiach środowiskowych i społecznych jest coraz ważniejsza dla konsumentów – mówi Pallaw Sharma, wiceprezes Johnson & Johnson, członek Rady Innowacji GS1.

Przy prawie dwóch trzecich ludności mieszkającej w ośrodkach miejskich, a szacuje się, że nastąpi to do 2050 r., rosną oczekiwania konsumentów związane z usługami i dostawą  na żądanie. Ponadto firmy typu business-to-business (B2B) dążą do zmniejszenia zapasów i usprawnienia procesów, aby lepiej służyć konsumentom. Zwiększenie wydajności przy dostawach na żądanie wymaga coraz większej automatyzacji w procesach transportu i logistyki. Usługi oparte na lokalizacji, aplikacje geolokalizacyjne, takie jak What3Words, oraz układ...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy