Dołącz do czytelników
Brak wyników

WYDARZENIA

1 października 2019

RELACJA: Logistyka podnosząca poprzeczkę

98
Zgodnie z oceną wystawioną przez blisko 80 uczestników Profesjonalnych Warsztatów Magazynowych wizyta w Centrum Dystrybucyjnym LPP w Pruszczu Gdańskim, która odbyła się 10 września 2019 r., to strzał w dziesiątkę. Inżynierska wiedza i profesjonalizm prowadzących, duża dawka ciekawych i merytorycznych informacji, szczera, praktyczna i otwarta komunikacja na temat procesów i projektów – to część ich opinii.

Zgodnie z oceną wystawioną przez blisko 80 uczestników Profesjonalnych Warsztatów Magazynowych wizyta w Centrum Dystrybucyjnym LPP w Pruszczu Gdańskim, która odbyła się 10 września 2019 r., to strzał w dziesiątkę. Inżynierska wiedza i profesjonalizm prowadzących, duża dawka ciekawych i merytorycznych informacji, szczera, praktyczna i otwarta komunikacja na temat procesów i projektów – to część ich opinii.

POLECAMY


OPRAC.: Magdalena Libiszewska


Zaczęliśmy od strategii, w której, choć liczby są ważne, nie można zapomnieć o wartościach. LPP napędza FAST. Co to jest? Piotr Dopierała, dyrektor ds. logistyki LPP, rozszyfrował dla uczestników znaczenie skrótu. 


Fire-fuelled: Rozpala nas wewnętrzny ogień. Jesteśmy pełni energii. Naszą pasją jest nasz biznes, nasze marki i nasi klienci.

Ambition-driven: Ambicja napędza nas w działaniu. Szukamy wciąż nowych wyzwań i dążymy do tego, by być najlepsi. Mamy odwagę sięgać po więcej. Spodziewamy się niespodziewanego.

Socially-responsible: Jesteśmy odpowiedzialni za to, co robimy. Dbamy o nasze bliższe i dalsze otoczenie. Wspieramy pracowników i partnerów. Wsłuchujemy się w ich potrzeby, by działać w zgodzie z naturą.


Team-oriented: Jako zespół jesteśmy największą siłą. Zdanie każdego członka naszego zespołu jest tak samo ważne. Traktujemy wszystkich tak, jak sami chcielibyśmy być potraktowani. Uczciwość, szacunek, sprawiedliwość i tolerancja to nasze drogowskazy do działania.


Jak FAST wpisany w kulturę organizacyjną przekłada się na wyniki polskiego producenta odzieży? Ponad 1700 sklepów stacjonarnych wszystkich marek zlokalizowanych dziś już w 24 krajach w 2018 r. zanotowało przychody na poziomie ponad 8 mld PLN (wzrost o 14% r/r).  Największy udział w sprzedaży firmy ma flagowa marka Reserved (44%), następnie Cropp (12%), House (11%), a Mohito i Sinsay po 10%.

Cel na 2019 rok to dwucyfrowy wzrost sprzedaży, wynikający zarówno ze wzrostu powierzchni, z dodatniej sprzedaży w sklepach porównywalnych wszystkich marek oraz z szybkiego rozwoju e-commerce mówił Piotr Dopierała.

A e-commerce w 2018 r. stanowił 9% przychodów grupy. W tym roku przychody ze sprzedaży internetowej planowane są na miliard złotych, ich wzrost na poziomie 12%. W 2021 r. firma chce osiągnąć aż 20% udział sprzedaży online w całości przychodów spółki. By zrealizować ten cel, do końca roku LPP planuje udostępnić swoją ofertę przez internet w każdym kraju członkowskim UE oraz na Ukrainie.

Przyszłość detalu to omnichannel, czyli wzajemne przenikanie się kanałów online i offline, gdzie salony stacjonarne wspierają sprzedaż internetową, z kolei sklepy online ułatwiają dotarcie z ofertą do szerszego grona klientów. Inwestujemy w nowoczesne salony, zachęcające klienta do odwiedzin, w nowoczesną logistykę, zwiększającą szybkość dostaw, oraz w IT, zwiększające komfort zakupów online – wymieniał Piotr Dopierała.

Kluczowe elementy w drodze do zapewnienia pełnej funkcjonalności omnichannel to według LPP: zwinna, szybka i efektywna sieć zaopatrzenia i dystrybucji, transparentność łańcucha dostaw, zaawansowane zarzadzanie zapasami, Distributed Order Management, inteligentny magazyn i sklep oraz inwestycje w tzw. fashion tech. 


Poza Centrum Dystrybucyjnym w Pruszczu Gdańskim obsługującym salony stacjonarne, które jest w trakcie rozbudowy, LPP w Polsce posiada 46 000 mkw. powierzchni magazynowej dla e-commerce w Strykowie i 20 000 mkw. w Gdańsku. Ponadto w Moskwie sklepy stacjonarne obsługuje magazyn o powierzchni 14 000 mkw., a e-commerce – 8000 m2. Na początku października br. oficjalnie zakończony zostanie proces rozruchu magazynu e-commerce w Rumunii (22 000 mkw.), a już na początku 2020 r. uruchomiony zostanie magazyn e-commerce na Słowacji (25 000 mkw.). W odleglejszej przyszłości – na początku 2022 r. – spółka planuje otwarcie potężnego centrum dystrybucyjnego do obsługi sklepów stacj...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy