Paperless w Grupie CCC

AKTUALNOŚCI

Z końcem ubiegłego roku Grupa CCC wdrożyła projekt Paperless nakierowany na ograniczanie zużycia papieru w obsłudze zwrotów, a także zmniejszanie zużycia kartonów i opakowań w logistyce. W listopadzie 2021 r. udało się już całkowicie wyeliminować wykorzystanie papieru w realizacji zamówień e-commerce. Nowoczesny i intuicyjny formularz zwrotów online pozwoli zaoszczędzić w skali roku ponad 7 mln wydruków, co przełoży się również na wymierne oszczędności dla firmy i środowiska.

W ramach projektu Paperless wdrożonego m.in. przez dział e-commerce Grupy CCC zrezygnowano z dodawania do przesyłki wydrukowanego formularza zwrotu oraz etykiety zwrotnej na rzecz formularza online. Od początku funkcjonowania e-commerce potwierdzenie zakupu dostarczane jest drogą mailową, a od listopada 2021 roku ewentualny zwrot może być w całości dokonany online, bez konieczności korzystania z papierowego formularza zwrotu. To rozwiązanie pozwala w skali roku zaoszczędzić ponad 7 milionów wydruków, do których produkcji potrzeba byłoby ponad 700 drzew.

- Digitalizacja to już nie tylko trend czy przywilej, ale działanie, które buduje przewagę konkurencyjną firm. W Grupie CCC stale poszukujemy udoskonaleń i rozwiązań, które poprawiają wygodę klienta. W przypadku Paperless dodatkowe korzyści to oszczędności, usprawnienie procesów, a przede wszystkim – ochrona środowiska - powiedziała Daria Sulgostowska, wicedyrektor Działu Zrównoważonego Rozwoju w Grupie CCC.

E-commerce to nie jedyny dział w Grupie CCC, który z powodzeniem wdraża projekt Paperless. Dzięki obiegowi dokumentów online i systemowi do archiwizowania kolejne oszczędności papieru generowane są m.in. w biurach. Rozwiązania nakierowane na ograniczenie zużycia tego surowca wprowadzono także w logistyce, gdzie dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii możliwe jest znaczne ograniczenie zużycia kartonów w produkcji pudełek na buty. Z kolei w ramach projektu realizowanego przez MODIVO we współpracy z InPost, firma testuje opakowania wielokrotnego użytku. Docelowo, dzięki temu rozwiązaniu możliwe będzie nawet dziesięciokrotne zmniejszenie zapotrzebowania na opakowania służące do dystrybucji produktów.

Zrównoważony rozwój to ważny aspekt działalności Grupy CCC i jeden z filarów strategii biznesowej „GO.25 Everything fashion. Omnichannel platform”. Organizacja prowadzi operacje i rozwija się, będąc odpowiedzialną wobec klientów, pracowników, społeczeństwa i środowiska.

Przypisy