Dołącz do czytelników
Brak wyników

AKTUALNOŚCI

6 kwietnia 2018

Oszczędzanie podczas ładowania akumulatorów

85
TNT wykorzystuje technologię ładowania Fronius, która pozwala zmniejszyć zużycie energii i zwiększyć dostępność.

Flota urządzeń do transportu poziomego u dostawcy usług CEP dla TNT w węźle logistycznym w Wiedniu jest w użyciu praktycznie przez cały czas. Wózki widłowe zasilane akumulatorami są ładowane nieregularnie i zazwyczaj tylko przez bardzo krótki czas. Miało to znaczący wpływ na pojemność i żywotność akumulatorów napędowych w przeszłości - zwłaszcza, że firma nadal korzystała z przestarzałych ładowarek 50-hercowych. Innowacyjna technologia opracowana przez specjalistę w dziedzinie technologii ładowania Fronius zapewniła odpowiednie rozwiązanie: dzięki inteligentnemu procesowi ładowania Ri i różnym indywidualnym charakterystykom TNT może teraz ładować każdy akumulator zgodnie z aktualnymi wymaganiami. Zapobiega to nie tylko uszkodzeniom drogich systemów magazynowania energii, ale również pozwala na znaczne oszczędności w zużyciu energii.

POLECAMY

Wiedeńskie centrum logistyczne dostawcy usług w zakresie CEP dla TNT tętni życiem: jedna ciężarówka po drugiej dokują przy licznych rampach załadowczych budynku, jest szybko rozładowywanych i ponownie załadowywanych. Kontenery frachtowe z leżącego w bezpośrednim sąsiedztwie portu lotniczego Wiedeń-Schwechat zawierają ładunki z całego świata. Urządzenia do transportu poziomego przewożą kosze paletowe pełne paczek do dalszego transportu. Kilka linii transportowych sortuje poszczególne przesyłki i błyskawicznie transportuje je do właściwego miejsca przeznaczenia, tak aby dotarły do odbiorcy punktualnie i niezawodnie.

Obrót towarów: 75 samochodów ciężarowych i 300 kontenerów dziennie

Dla TNT jest to główne centrum dostaw do i z Europy Wschodniej oraz centrum logistyczne dla całego obszaru dostaw w Wiedniu. 80 procent towarów jest codziennie transportowanych transportem drogowym - to 75 ciężarówek przychodzących i wychodzących. Przesyłki nie są składowane tutaj dłużej niż dwanaście godzin. Aby pracownicy nie musieli samodzielnie ładować paczek, są one pakowane w kosze paletowe. Średnio w ciągu dnia pracy firma obsługuje około 300 kontenerów. W okresie świąt Bożego Narodzenia liczba to może być znacznie większa.

TNT zatrudnia 56 000 pracowników w 61 krajach i jest jednym z największych na świecie dostawców usług kurierskich, ekspresowych i spedycyjnych (CEP). Firma z siedzibą w Hoofddorp (Holandia) dostarcza codziennie około miliona paczek, dokumentów i przesyłek - głównie do klientów korporacyjnych, takich jak Apple. Aby sprostać wysokim wymaganiom terminowości i niezawodności, TNT jest uzależnione nie tylko od kompleksowej i wydajnej sieci logistycznej, ale również od sprawnego przepływu towarów w obrębie lokalizacji. W Wiedniu do tego celu służy flota 20 elektrycznie napędzanych urządzeń do transportu poziomego o różnej wielkości - od małych sztaplarek po wózki z przeciwwagą. 

Pracujemy tu od niedzieli wieczorem do soboty po południu w trybie trzyzmianowym. Nasze wózki widłowe mogą przepracować do 3000 godzin rocznie - wyjaśnia kierownik Dietmar Landor.

Ładowanie dodatkowe skraca żywotność akumulatorów

Ciągłe użytkowanie akumulatorów oznacza znaczne obciążenie. Nieregularne czasy ładowania i krótkie ładowania dodatkowe są na porządku dziennym. W przypadku dużych ciężarówek dostępne są akumulatory zamienne, ale ich wymiana jest często zbyt czasochłonna. 

Zamiast tego wózki widłowe są często podłączane do prostowników tylko na kilka minut, na przykład w czasie przerwy. Ładuje się według potrzeb, a jeśli pracownik potrzebuje wózka widłowego, po ...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy