Autor: Aleksandra Paluch, innovation designer Smurfit Kappa Polska
POLECAMY
Projektanci opakowań koncentrują się nie tylko nad precyzyjną analizą całego łańcucha dostaw, w którym należy uwzględnić funkcję maksymalnego zabezpieczenia produktu, ale również starają się zapewnić klientom niepowtarzalne doświadczenia zakupowe. Zapewnienie pozytywnych wrażeń u odbiorcy to marketingowa cecha opakowań produktów, która jest szczególnie istotna dla przedsiębiorców związanych z modą, akcesoriami i dobrami luksusowymi. Na rynku przepełnionym konkurencją, oferującą często identyczne towary, konieczność wyróżnienia się i bycia zapamiętywanym jest niezwykle silna. Dobre opakowanie daje szansę, aby to osiągnąć.
eCommerce wymusza nowe podejście do opakowań. Dodaje do roli transportowego opakowania zbiorczego cechy opakowania jednostkowego. Często jest także jedynym fizycznym łącznikiem między sklepem a klientem, więc dochodzi konieczność budowania przekazu marketingowego. Nowoczesne opakowania eCommerce dodatkowo muszą łączyć w sobie wiele przeciwstawnych cech. Maksymalnie zabezpieczać towar, lecz nie utrudniać dostępu klientom. Muszą podróżować wieloetapowym łańcuchem dostaw, a jednocześnie prezentować się atrakcyjnie z zewnątrz. I w końcu muszą być dopieszczone marketingowo, ale nie mogą podrażać zamówienia. Sprawia to, że zaprojektowanie optymalnego opakowania eCommerce jest każdorazowo niemałym wyzwaniem, a zrealizowane...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!