Dołącz do czytelników
Brak wyników

AKTUALNOŚCI

31 marca 2022

Megaskrytka Agaty

Agata S.A. wprowadziła rozwiązania samoobsługowych lockersów dla swoich klientów. Stało się to za sprawą wdrożenia zrealizowanego wspólnie z SelfMaker – firmą specjalizującą w się projektowaniu i produkcji rozwiązań automatyzujących sprzedaż. Firmy stworzyły Megaskrytkę, lockersa przystosowanego do odbioru zamówień internetowych, który pomieści nawet meble o dużych gabarytach.

Sam trend samoobsługi, w tym rozwiązań Click and Collect jest obecny na rynku polskim, jak i zagranicznym od wielu lat. Jednak w ostatnim czasie można zaobserwować wzrost w zakresie wdrażania tych rozwiązań. Dzieje się tak m.in. za sprawą zmieniających się oczekiwań konsumentów - 73 proc. 50 największych firm retail działających na rynku europejskim zaczęło oferować dostawę zamówień do punktów odbioru właśnie ze względu na oczekiwania swoich Klientów.

Jak pokazuje badanie zrealizowane przez Statistica, 28% konsumentów we Francji wybrało opcję Click and Collect, aby uniknąć dodatkowych kosztów. Kolejne miejsca zajęły Polska i Niemcy (odpowiednio 12,4% i 11,6%).

- Do tej pory taka forma dostawy, szczególnie do lockersa dotyczyła najczęściej drobnych zamówień – ubrania, buty i dodatki (62,5 proc.), kosmetyki i perfumy (51,1 proc.) czy książki (42,1 proc.). Za sprawą naszego wdrożenia dla sieci salonów Agata z meblami i artykułami wyposażenia wnętrz, wprowadziliśmy automatyzację do zupełnie nowego segmentu i wspólnie wyznaczyliśmy dalszy kierunek jej rozwoju – mówi Marek Wieteska, CEO SelfMaker.

- W ostatnich latach zainteresowanie obszarem e-commerce stale wzrasta, dlatego Salony Agata wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów uruchamiając Megaskrytkę przy salonie w Katowicach. Zależy nam na tym, aby klienci naszego sklepu internetowego znaleźli u nas dogodną dla siebie formę odbioru zamówionych produktów. Z całą pewnością inwestycja w Megaskrytki pomoże nam lepiej sprostać wymaganiom naszych Klientów, którzy sami mogą dokonać wyboru, kiedy i jak chcą odebrać zamówione produkty – mówi Przemysław Gurban, dyrektor operacyjny Agata S.A.

Megaskrytka oprócz salonu w Katowicach, działa także przy salonie Agata w Kobylnicy k. Słupska. Kolejne wdrożenia zaplanowane są do końca maja i obejmą m.in. Łódź, Poznań czy Warszawę.

Megaskrytka posiada 27 skrytek różnej wielkości. Kupujący nie musi brać pod uwagę gabarytu towaru. Systemy informatyczne kontrolują to za Klienta, a jeżeli zamówienie przekroczy maksymalne możliwości Megaskrytki – ta opcja dostawy przestaje być dostępna. Te same mechanizmy przydzielają też zamówienia do skrytek o najodpowiedniejszych rozmiarach, m.in. w największej skrytce zmieszczą się narożniki czy materace.

Przypisy